امام جمعه تبریز:

دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌ها شکل گرفت نه خاک/ شمشیر تولید، خنجر تحریم‌های دشمن را شکست

حجت الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: دفاع مقدس دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و در یک کلمه عمل به تکلیف الهی بود.
کد خبر: ۳۶۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ - 22September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه تبریز امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در تبریز اظهار داشت: زمان جنگ تحمیلی حضور جانانه ارتش و سپاه در عرصه دفاع مقدس تمام معادلات عراق و صدام را تغییر داد.

وی دومین فرهنگ عینی دفاعی در دوران دفاع مقدس را شکل‌گیری بسیج نامید و عنوان کرد: عضوگیری در مساجد و حضور در جبهه‌ها موجب تقویت قوای دفاعی و ایجاد روحیه ایثار و تقوا شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه زمان جنگ تحمیلی در روستاها و شهرها، امنیت روانی و فیزیکی بدون هیچ هزینه‌ای تامین شد، تاکید داشت: 8 سال دفاع مقدس شکوفایی استعدادها بود و ثابت کرد ابر قدرت‌ها از ایران می‌ترسند.

وی اذعان کرد: این جنگ اگرچه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای ما ایجاد کرد اما تبلور غیرت مردم بود؛ دفاع مقدس دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و در یک کلمه عمل به تکلیف الهی بود.

آل‌هاشم با اعلام اینکه آثار غیرت و مقاومت مردم در جبهه مقاومت را می‌توان در یمن، سوریه و عراق مشاهده کرد، افزود: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به‌فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: باید به خانواده معظم شهیدان عرض ارادت و اخلاص خود را تقدیم کرد که چنین فرزندانی تربیت کردند.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه امروز در ایران همه مردم و مسئولین یک صدا هستند و این صدای مقاومت است، یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند مسؤولان یک صدا هستند و با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نمی‌شود؛ ملت ما در جمهوری اسلامی، با عزت، شرافتمندانه، انقلابی و شجاعانه حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اولین بروز آشکار دفاعی حضور ارتش و سپاه در برابر نظامیان بعثی و شکل‌گیری بسیج همگانی مردمی بود که حضور در پایگاه‌های بسیج و داخل شهرها به مرزهای دفاعی تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز داشت: مقاومت مردم ایران را در این روزها در میدان‌های عراق و سوریه و لبنان به روشنی می‌توانیم ببینیم.

وی اضافه کرد: امروز پس از گذشت چهل سال از حیات افتخارآمیز مردم، ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید و خوداتکایی شکستند بلکه شمشیر مقاومت را از غلاف خارج کرده و در سرتاسر مرزهایی جغرافیایی و حتی منطقه فرود آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار