استاندار آذربایجان شرقی:

مقاومت اسلامی محدود به جغرافیای ایران نیست/ نمایشگاه هفته دفاع مقدس یاد شهدا را برای نسل جوان زنده می‌کند

محمدرضا پورمحمدی گفت: قبلا پوزه نیروهای آمریکا را که همان داعشی‌ها بودند در عراق و سوریه به خاک مالیدیم و دیگر مقاومت اسلامی محدود به جعرافیای ایران نیست.
کد خبر: ۳۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ - 22September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان، اظهار داشت: از اداره‌د کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به‌خاطر برپایی نمایشگاهی باشکوه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هرآنچه امروز به‌عنوان مدال افتخار در عرصه‌های مختلف داریم به برکت انقلاب و تجارب ارزشمندی است که در سال‌های دفاع مقدس به وجود آمده است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تشریح چرایی تحمیل جنگ به ایران اسلامی در زمان حکومت صدام بر عراق، عنوان کرد: با انقلاب 57 ایران نظامی را در جهان بنا نهاد که متکی بر شعار نه شرقی و نه غربی بود و از آنجا که استقلال در سرلوحه کارش قرار داشت، نمی‌خواست ژاندارم آمریکا در منطقه باشد و به‌مانند رژیم پهلوی نقش دست نشانده را ایفا کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از زمان انقلاب به انحاء مختلف سعی کرده‌اند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی سنگلاخ ایجاد کنند و قطعاً به این رویه نیز ادامه خواهند داد چراکه روشنایی و ظلمت هیچگاه بایکدیگر آشتی نمی‌کنند و مسیر حق و باطل یکی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی به سخنان رهبری مبنی بر اینکه «نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم» اشاره کرد و بیان داشت: مستکبران در خلیج فارس لشکری مجهز مستقر کرده‌اند اما جسارت تعرض به حریم ایران را ندارند چراکه از قدرت ایمان و مقاومتِ محصول هشت سال دفاع مقدس می‌ترسند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی مبارزه مردمی با استکبار جهانی را خلق کرد، توضیح داد: امروز دانشگاه‌های ما به سنگر تبدیل شده و قدرت ایران در معادلات منطقه‌ای تاثیرگذار است و این قدرت را انقلاب اسلامی به ما داده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید با گذشت سال‌ها از جنگ، ارزش‌ها از بین برود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن می‌خواهد در عرصه فرهنگی و از درون رخنه کند.

وی متذکر شد: قبلا پوزه نیروهای آمریکا را که همان داعشی‌ها بودند در عراق و سوریه به خاک مالیدیم و دیگر مقاومت اسلامی محدود به جعرافیای ایران نیست.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: ما خودباوری‌های امروز را در حنگ هشت ساله به دست آوردیم و به همین دلیل به جرأت می‌توانیم بگوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شیطنت‌های آنان نیز همانند اسقاط پهباد جاسوسی‌شان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی در پایان اذعان کرد: حتی یک هزارم حقایق جنگ گفته نشده است و این‌ها را باید پیشکسوتان و بازماندگان به نسل‌های آینده انتقال دهند؛ نسل سوم و چهارم جنگ را ندیدند اما برگزاری این نمایشگاه‌ها یاد شهدا را زنده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار