برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سیب و سوران+ تصاویر

نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیب و سوران برپا شد.
کد خبر: ۳۶۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 23September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیب و سوران برپا شد و سرهنگ «حسین فروغی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیب و سوران در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: در 31 شهريور 1359 رژيم بعثی عراق با تصميم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام‌عيار را عليه ايران اسلامی آغاز کرد، صدام‌حسين رئيس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌های تلويزيون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثی به خاک ايران را اعلام کرد.

وی افزود: جنگی نابرابر در شرايطی به ايران تحميل شد که از جانب استکبار جهانی به ويژه آمريکا تحت فشار شديدی قرار داشت و در داخل کشور نيز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوی تبليغاتی و ايجاد درگيریهای نظامی درصدد تضعيف نظام بودند و نيروهای نظامی نيز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

فروغی ادامه داد: آمريکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهايت تسليم آن‌ها حمايت پنهان و آشکار خود را در تمام زمينه‌های سياسی، نظامی، ‌اقتصادی و... از رژيم بعثی عراق به اجرا گذاشت. از سوی ديگر نيز ابرقدرت ديگر جهان‌ يعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جريان اشغال افغانستان توسط شوروی، اين تجاوز را محکوم کرده بود، بيش از پيش نمود.

در ادامه «مجیب حسنی» فرماندار شهرستان سیب و سوران گفت: از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسانتر می‌ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار