نماینده ولی فقیه در لرستان:

همدلی و ایثار در سیل پلدختر نمادی از همدلی‌ها در دوران دفاع مقدس بود

آیت الله سید احمد میر عمادی گفت: در ۳۱ شهریور رژیم بعث عراق حمله به ایران را آغاز کرد؛ مردم همه ایثار کردند و در مقابل دشمن سدی محکم ایجاد کردند و همدلی خودشان را نشان دادند، همدلی و ایثار در سیل پلدختر نمادی از همدلی‌ها در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۳۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ - 23September 2019

همدلی و ایثار در سیل پلدختر نمادی از همدلی‌ها در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد  «آیت الله سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در پلدختر اظهار داشت: جهاد علمی و جهاد نظامی باعث رشد و تعالی انسان هاست و در اسلام هیچ چیزی به اندازه جهاد علمی و جهاد نظامی ارزشمند نیست.

وی گفت: در سنگر علم بذر پیشرفت و تعالی پاشیده می‌شود، نیرو تربیت می‌شود و در سنگر جهاد نظامی موانع پیشرفت برطرف میشود به همین جهت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس به ما این پیام را می دهد که پیشرفت، اقتدار، پیروزی در سایه علم و در سایه جهاد فی سبیل الله محقق می شود.

آیت الله میر عمادی افزود: در قرآن در میان انواع گروه‌های اجتماعی خداوند متعال به چهار گروه درجه و امتیاز داده است؛ اول مومنان، دوم مجاهدان فی سبیل الله یعنی کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و اهل جهاد هستند و سوم عالمان و دانشمندان و چهارم صالحان و نیکوکاران.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهرستان پلدختر شهرستان مقاومی در دوران دفاع مقدس بوده است  و دروازه تهاجم ارتش بعث عراق بوده است و  این شهرستان  که هم موقع هجوم دشمن آسیب دید و هم موقع برگشت و عقب نشینی دشمن  و به خاطر جهاد در راه خدا شهدای ارزشمندی را تقدیم کرد و صاحب درجه و  امتیاز است.

وی ادامه داد: شهر پلدختر از بزرگان، عالمان و دانش آموزان، فرهنگیان معلمان و مجموعه افراد تحصیل کرده نخبه ای برخوردار است و تعداد عزیزانی که در این شهرستان دارای رتبه‌های علمی در کشور هستند بسیار چشمگیر است پس از نظر علم و دانش این شهرستان صاحب امتیاز و درجه است.

امام جمعه خرم آباد  تصریح کرد: ایمان و ولایت مداری مردم پلدختر زبان زد است پس از این جهت هم صاحب امتیاز و درجه  است.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه سیل فروردین امسال و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: برای بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل همه همت خودشان را بخرج دادند تا اینکه این مکان‌ها و این سنگرهای علم و دانش محیا بشوند. ما نمونه این کار را در دوران دفاع مقدس سراغ داشتیم.

 نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز حمله عراق به کشورمان گفت: در 31 شهریور رژیم بعث عراق حمله به ایران را آغاز کرد مردم همه ایثار کردند  و همه آمدند  در صحنه  و در مقابل دشمن سدی محکم ایجاد کردند و همدلی خودشان را نشان دادند وهمدلی و ایثار در سیل پلدختر نمادی از همدلی ها در دوران دفاع مقدس  بود.

وی افزود: از همه کسانی که در تمام نقاط کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان نهایت همکاری را داشتند  بویژه استاندار لرستان، علما و روحانیت، گروه های جهادی نیروهای مسلح ،مسئولین  نوسازی مدارس  و اداره کل اموزش پرورش کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها