به مناسبت هفته دفاع مقدس در محله منیریه برپا شد؛

جلوه‌ای از هنر زنان ایثارگر دفاع مقدس در نمایشگاه «فرشتگان خاکی»

نمایشگاه فرهنگی هنری فرشتگان خاکی، نمایشی از زنان ایثارگر دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در منطقه منیریه برپا شد.
کد خبر: ۳۶۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 23September 2019

نمایشی از زنان ایثارگر دفاع مقدس در نمایشگاه «فرشتگان خاکی»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «فرشتگان خاکی» با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس بازگشایی شد.

این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 11 با مشارکت خانه و موزه شهید معلم (حاج علیرضا قدمی) و سازمان بسیج شهرداری تهران از تاریخ 31 شهریور تا ششم مهر از ساعت 17 تا 23 در میدان منیریه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

از جمله فعالیت‌های این نمایشگاه فرهنگی هنری برپایی غرفه‌های زنان و بیداری اسلامی، روایت‌گری بانوان دفاع مقدس، نشر بانوان دفاع مقدس، کودکان با اجرای برنامه‌هایی در محوریت سبک زندگی مقاومت و ایثار و... خواهد بود.

در بخشی از این نمایشگاه ماکت و فضاسازی‌هایی با موضوع تاثیر نقش زنان در زنده نگه داشتن واقعه کربلا و امتداد راه آن‌ها توسط زنان انقلابی و ایثارگر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. برقراری سنگر فرماندهی و همچنین بیمارستان صحرایی و ارایه خدمات رایگان پزشکی به بازدیدکنندگان از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه فرشتگان خاکی است.

نمایش و سرود با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم توسط بانوان گروه آوا و نمایش شهید معلم در زمان برپایی نمایشگاه هر شب به روی صحنه می‌رود.

همچنین هر شب یک فیلم در ژانر دفاع مقدس با محوریت تاثیر زنان در جنگ تحمیلی با حضور بازیگران و کارگردان فیلم اکران و از عوامل آن تقدیر خواهد شد.

به دلیل اجرای نمایشگاه در بافت سنتی شهر تهران و محله منیریه، قسمتی از فضاسازی با نگاه به تهران قدیم صورت گرفته و یادآور هشت سال دفاع مقدس است.

از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه فرهنگی هنری، برگزاری مراسم دمام‌زنی در شب شکست حصر آبادان، عزاداری در شب شهادت امام سجاد (ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، ایستگاه عکاسی، پخش کلیپ، روایت‌گری دفاع مقدس، تقدیر از خانواده‌های شهدا و ... است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها