در دیدار فرمانده ناجا و سفیر چین عنوان شد؛

آمادگی پلیس‌های ایران و چین برای انتقال تجارب و برخورد با جرایم سازمان‌یافته

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در خصوص انتقال تجارب و برخورد با جرایم سازمان‌یافته نظیر مبارزه با مواد مخدر، سلاح و قاچاق انسان، آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و همکاری با کشور چین را داریم.
کد خبر: ۳۶۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ - 23September 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا پیش از ظهر امروز در دیدار با «چانگ هوا» سفیر کشور چین در ستاد فرماندهی ناجا ضمن خیر مقدم و تبریک هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهای باثبات و دارای امنیت پایدار است، اما با گذشت 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و هستند که می‌توان به تحرکات در مرزها، هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: این روزها، یادآور رشادت‌های مردم و رزمندگان کشورمان و ایستادگی آنها در مقابل تجاوزات صدام در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم ما، این ایام را گرامی می‌دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها زمانی که از طریق جنگ نظامی به اهداف خود نرسیدند با اعمال تحریم‌ها، فشارهای خود را بر مردم و مسؤولان وارد کردند و هرساله دشمنی‌های خود را افزایش دادند اما با تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، در مقابل تحریم‌ها ایستادیم و توطئه‌های آنها را خنثی کردیم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز به برکت همین ایستادگی‌ها، جمهوری اسلامی ایران توانسته روی پای خود بایستد و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، نیازهایش را مرتفع کرده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور از تعاملات و همکاری‌های خوب دولت چین با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: امروز میان مردم و دولتمردان دو کشور ارتباطات خوبی برقرار است.

فرمانده نیروی انتظامی به ارتباطات و تعاملات خوب میان پلیس دو کشور طی سال های اخیر اشاره و بیان کرد: گفت: طی این سال‌ها همکاران ما در نیروی انتظامی از کشور چین بازدید کرده‌اند و در این بازدیدها تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضاء شده است.

سردار اشتری ادامه داد: در بحث انتقال تجارب و استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیز در موضوع برخورد با جرایم سازمان‌یافته نظیر مبارزه با مواد مخدر، سلاح و قاچاق انسان، آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و همکاری را با کشور چین داریم.

فرمانده نیروی انتظامی به پیشرفت‌های مطلوب پلیس جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها اشاره و از سفیر و کارشناسان کشور چین برای بازدید از قسمت های مختلف این پلیس دعوت کرد.

وی ادامه داد: در موضوع تحریم‌ها از دولت چین تشکر می‌کنیم؛ چرا که خروج آمریکا از برجام را محکوم و از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

فرمانده ناجا گفت: در راستای تشکیل کارگروه امنیتی با همکاری وزارت امور خارجه ایران و پیگیری‌های پلیس اینترپل آمادگی کامل برای برگزاری جلسات دو جانبه و سه جانبه را داریم.

در ادامه این دیدار، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در ایران، گفت: بنده به کشورهای مختلفی از جمله سوریه، عراق و یمن سفر کرده‌ام که این کشورها دچار جنگ و ناآرامی بوده‌اند اما زمانی که به ایران آمدم، امنیت و آرامش را در این کشور شاهد هستم که نشان از تلاش‌های زیاد ماموران پلیس در این رابطه است.

وی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: از اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مجرمان فرامرزی قدردانی و تشکر می‌کنم.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران تصریح کرد: ایران، کشوری بزرگ و مهم در منطقه بوده و لازم است هر دو کشور همکاری‌های دو جانبه خود را برای پیشبرد اهداف ادامه دهند و آن را بیش از پیش تقویت کنند.

چانگ هوا به افزایش همکاری‌های دوجانبه دو کشور و تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: امیدواریم در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار