فرمانده سپاه عاشورا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خدمت سربازی روح جوان را جلا می‌دهد/ صلابت نیروهای مسلح به سربازان آن است

«سردار عابدین خرم» گفت: جلای روح جوان در سربازی شکل می‌گیرد و جوان نحوه زندگی را یاد می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ - 24September 2019

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه عاشورا در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرهنگی و رزمی دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز اظهار داشت: پرسنل نیروهای مسلح نیز به‌مانند کارکنان وظیفه سربازان امنیت، آرامش و حریم کشورند و عنوان سربازی برای هر جوانی افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه دوره سربازی بخشی از هویت جوانان را شکل می‌دهد و آنان را به دژ مستحکمی مبدل می‌سازد، خاطرنشان کرد: زمان دفاع مقدس روزهای خوشی را با سربازان سپری کردم و همچنان با تعدادی از آنان در ارتباطم.

یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به حال و هوای سربازی در دوران جنگ تحمیلی توضیح داد: زمان تعرض دشمنان به خاک ایران، در کنار بسیج مردمی و حضور داوطلبانه جوانان در خط مقدم، به مشمولین نیز فراخوان سربازی داده می‌شد و خانواده‌هایشان با آنکه می‌دانستند احتمال جانبازی و شهادت فرزندان‌شان وجود دارد عموماً آنان را به حضور در جبهه به‌عنوان سرباز ترغیب می‌کردند.

فرمانده سپاه عاشورا دوره سربازی را یکی از مقاطع شیرین عمر آدمی خواند و تاکید کرد: جلای روح جوان در سربازی شکل می‌گیرد و جوان نحوه زندگی را یاد می‌گیرد؛ ما سربازهایی در مرزهای کشور داریم که در ارتفاعات سرد و صحرای سوزان مشغول خدمتند که همه کارشان را خود انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر سرباز در کشور نباشد دوام و قوام آن تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد لذا اگر می‌خواهیم کشور و ملتی آسایش داشته باشد باید تعدادی انسان‌ها خود را فدا کنند. 

سردار خرم در پایان گفت‌وگوی خود با دفاع‌پرس تصریح کرد: سربازان مورد احترام ما هستند و می‌خواهیم احساس هویت و شخصیت کنند چراکه صلابت نیروهای مسلح به سربازان آن بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار