مدیر حفظ آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری همایش «واژه‌­های تسبیح» در مشهد

«ملیحه غیور» از برگزاری همایش «واژه‌­های تسبیح» به مناسبت هفته دفاع مقدس در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ - 24September 2019

برگزاری همایش «واژه‌­های تسبیح» در مشهد«ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌­پرس در مشهد اظهار داشت: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگو و در ادامه سایر زنان مسلمان در دفاع از حریم دین و ارزش‌­های الهی مشارکت داشتند. زنان در جنگ­‌های صدر اسلام در دو عرصه دفاع و پشتیبانی نقش آفرین بودند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز زنان مسئولیت پشتیبانی روانی و عاطفی رزمندگان، تدارک اقلام مورد نیاز جبهه­‌ها، امداد و درمان مجروحین در مناطق عملیاتی و مراکز درمانی شهرها را بر عهده داشتند.

غیور در ادامه به تشریح مهمترین برنامه‌­های کمیته زنان شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه­‌هایی با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، قصه­‌گویی و پرده‌­خوانی در مهد­کودک­‌ها و پیش دبستانی‌­ها با موضوع ایثارگری و از خودگذشتگی، برگزاری کرسی­‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌­ها، اجرای طرح «معینه» در حوزه خادم‌یاری خانواده شهدا از مهمترین برنامه­‌های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

مدیر دفتر حفظ آثار و نشر ارزش­‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: اولین برنامه شاخص دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی، گردهمایی «واژه‌­های تسبیح» است که با هدف حفظ و انسجام خادم یاران خانواده شهدا به همت امور بانوان استانداری خراسان رضوی، امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع) و فرهنگسرای پایداری روز یکشنبه 7 مهر ساعت 9 صبح در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت: قبل از برگزاری این همایش به عنوان یک کار الگویی، تعدادی از خواهران شهدا به اتفاق جمعی از دختران در پاتوق­‌های مروارید طرح «معینه» را اجرا کردند و با حضور در منازل شهدا و احصاء نیازهای خانواده شهدا، این نیازها توسط کانون­‌های خادم‌یاری حرم رضوی بر طرف شد.

غیور در پایان با اشاره به رونمایی از کتاب­‌های صوتی «در حسرت یک آغوش» و «گلپر» در هفته دفاع مقدس گفت: آیین رونمایی از سرود «دختران سرزمین من» روز چهارشنبه سوم مهر ساعت 9 صبح در مدرسه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد. این سرود که با مشارکت مؤسسه آفرینش‌­های هنری آستان قدس رضوی تولید شده دومین برنامه شاخص دفتر حفظ آثار و نشر ارزش­‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها