مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت دفاع مقدس بوشهر مطرح کرد؛

الگوگیری جوانان از ارزش‌های دفاع مقدس راهکار مصونیت از هجمه‌های دشمنان

«سیدمجتبی هاشمی» گفت: اگر بتوان جوانان را با ارزش‌ها و الگوهای فراوانی که در دفاع مقدس وجود دارد آشنا کنیم قطعا با عنایتی که شهدا دارند می‌توان با معرفی این ارزش‌ها جوانان را از فتنه‌ها و هجمه‌هایی که اعتقادات آنها را نشانه رفته مصون داشت.
کد خبر: ۳۶۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ - 24September 2019

الگوگیری جوانان از ارزش های دفاع مقدس راهکار مصونیت از هجمه های دشمنان

«سیدمجتبی هاشمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) تن به ذلت نداد و با تمام قوا و قدرت، غیرتمندانه در مقابل دشمن ایستاد و شعار  «هیهات من الذله» سر داد اظهار داشت: امروز باید با تأسی از نهضت حسینی و زینبی مقتدرانه در برابر زورگویان ایستاد.

وی با تأکید بر بازگو کردن قیام حسینی و رشادت‌های شهدا که با هدف خود یعنی حفظ اسلام و انقلاب جان خود را در راه حق دادند گفت: امروز بر تک تک آحاد ملت فرض است که همان‌گونه که آن ها جان خود را فدا کردند با تمام وجود از دستاورد‌های این انقلاب حفاظت و حراست کرده و تن به ذلت در برابر زور‌گویان ندهد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بوشهر به تأثیر فرهنگ دفاع مقدس در جنگ اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم بیدار و هوشیار ایران اسلامی باید بدانند که ایران اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی مورد تحریم بسیاری از کشورها قرار گرفت و با روحیه خود باروری و تکیه بر توانایی‌ها و استعداد‌های خود توانست در مدتی اندک در موارد متعددی خودکفا شود.

هاشمی با بیان اینکه امروز مردم و مسئولان باید بدانند اگر به ندای رهبر و مقتدای خود گوش جان بسپارند و با توجه به شعار سال «رونق تولید»در این زمینه تلاش و کوشش کنند در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید همان گونه که در دفاع مقدس با بهره‌گیری از روحیه خود باوری و اعتماد به نفس خود کفا شدیم در این جنگ نیز با همین روحیه پیروز خواهیم شد.

وی درون مایه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از ایمان راسخ، استوار و دل‌های پیوند خورده با قرآن و اهل بیت (ع) دانست و افزود: پاسداران حریم اسلام و نظام نه تنها امروز که ایران از نظر نظامی پرتوان شده بلکه در گذشته نیز که تجهیزات ناچیز بوده میدان را خالی نخواهد کرد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بوشهر از معنویت به دیگر مولفه‌های توان جمهوری اسلامی ایران نام برد و ابراز داشت: امروز با تبلیغات مسمومی که علیه جوانان وجود دارد و جوانی که به اقتضای سن خود به دنبال پیدا کردن الگوهای جذاب است بسیاری از فرهنگ ها و اعتقادات آنها با انتخاب الگوهای ناصحیح مورد هجمه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: اگر بتوان جوانان را با ارزش‌ها و الگوهای فراوانی که در دفاع مقدس وجود دارد آشنا کنیم قطعا با عنایتی که شهدا دارند می‌توان با معرفی این ارزش‌ها جوانان را از فتنه‌ها و هجمه‌هایی که اعتقادات آنها را نشانه رفته مصون داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه جوانان با مطالعه تاریخ دفاع مقدس و زندگی نامه و وصایای شهدا برای ارزش‌های اسلامی اهمیت قائل می شوند گفت: جوانان سلامت اعتقادات و رعایت  مسائل اخلاقی را در صدر کارهای خود می‌دانند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در بهره گیری از فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس آموزه های دینی موج می‌زند؛ زیرا آموزه‌های دینی بهترین آموزه‌هایی است که می تواند انسان‌ها و جامعه را به رشد، ارتقا، توسعه و سربلندی دو دنیا برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار