امیر پوردستان:

پیروزی انقلاب اسلامی شوک بزرگ برای آمریکا به شمار می‌آمد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ شوک بزرگ سیاسی و ژئوپلیتیک برای آمریکا به شمار می‌آمد به گونه‌ای که تمام معادلات آنان را برهم زد.
کد خبر: ۳۶۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ - 24September 2019

پیروزی انقلاب اسلامی شوک بزرگ برای آمریکا به شمار می‌آمد /// عکس نمایه لوگو نمی‌خورد////به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در صبحگاه مشترک در کارخانه ذوب آهن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دوران دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه در جبهه‌ها حضور یافتند و شاهد هستیم که کارکنان صنعت بزرگ ذوب آهن نیز در آن زمان در جبهه‌ها حضور یافته و 286 شهید تقدیم اسلام کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران به واسطه قرار گرفتن در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مزیت‌های بسیاری را برای آمریکا ایجاد می‌کرد چرا که آنان می‌توانستند مسیر انتقال انرژی را کنترل کنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 شوک بزرگ سیاسی و ژئوپلیتیک برای آمریکا به شمار می‌آمد به گونه‌ای که تمام معادلات آنان را برهم زد چراکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فاتحان جنگ جهانی دوم دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند و کشور ایران یکی از اقمار مهم آمریکا بود.

پوردستان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان ژاندارم آمریکا شناخته می‌شد، عنوان کرد: ایران به واسطه همسایگی با شوروی منطقه‌ای مناسب برای استقرار سیستم‌های بسیار در مرزهای مشترک این دو کشور به شمار می‌آمد تا آمریکا بتواند شوروی را رصد و کنترل کند، همچنین ایران به عنوان بازار محصولات آمریکا شناخته می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی همه مزیت‌هایی که ایران برای آمریکا به همراه داشت را از آنان صلب کرد و برهمین اساس آمریکا تلاش بسیاری برای بازپس گرفتن این مزیت‌ها کرد، اما نگرانی اصلی آنان ترویج ادبیات جدیدی همچون مردم سالاری، استقلال، آزادی، ولایت فقیه، نفی سلطه و... توسط ایران در جهان بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانستند استراتژی ایران و شعارهایی که به دنبال بروز و ظهور آن بودند می‌توانست کشورهای منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و دیگر کشورها نیز از خواب غفلت بیدار شده و در برابر آمریکا صف آرایی کنند، از این جهت از 23 بهمن 57 حرکت‌های براندازی را در کشور اجرایی کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: آنان توطئه‌هایی همچون تحریم اقتصادی، ترورهای شخصیتی و بمب‌گذاری در کشور، منزوی سازی ایران، ایجاد ناامنی در استان‌های مرزی و... را در دستور کار قرار دادند اما پس از 18 ماه وقتی دریافتند اینگونه اقدامات تأثیری در ایران و اراده ملت نخواهد داشت جنگ نظامی را بر کشور تحمیل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها