تمثال شهیدان «عرب‌سرخی» رونمایی شد؛

آغاز نصب تمثال ۲ هزار شهید بر دیوار‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران+ فیلم

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، آیین نصب تمثال دو هزار شهید بر دیوار‌ها و خیابان‌های شهر تهران، امروز (سه‌شنبه) در مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 24September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس،  مراسم افتتاحیه آیین نصب تمثال دو هزار شهید بر دیوار‌ها و خیابان‌های شهر تهران در منطقه ۱۲ با حضور حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران، «پیروز حناچی» شهردار تهران، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم با نصب تمثال برادران شهید «محسن، مجتبی و محمدرضا عرب‌سرخی» برگزار شد.

حجت‌الاسلام «ابوترابی فرد» در این مراسم اظهار داشت: این طرح طی ماه‌های گذشته با هماهنگی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و شهرداری تهران، انجام شد که امروز افتتاح می‌شود.

آغاز نصب تمثال دو هزار شهید بر دیوار‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران+ فیلم

وی افزود: انقلاب اسلامی به‌دست یک مرجع تربیت‌یافته مکتب امام صادق (ع) پایه‌گذاری شد و به‌دست حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و حضور یک‌پارچه مردم و ملت‌های منطقه راه خود را طی کرده و با خون شهدا و ایثارگری رزمندگان آبیاری شده است؛ بنابراین این انقلاب راه خود را تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داد و راه را برای رشد اقتصادی و فرهنگی و نیز تعالی مردم و ملت‌های منطقه هموار خواهد کرد.

آغاز نصب تمثال دو هزار شهید بر دیوار‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران+ فیلم

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» نیز که خود از همرزمان شهیدان عرب‌سرخی بوده است، در این مراسم، با بیان خاطره‌ای از این شهیدان والامقام، اظهار داشت: «محسن» برادر بزرگ شهیدان عرب‌سرخی، در جبهه در کنار ما حضور داشت و وقتی که به شهادت رسید و برادرش «مجتبی» گفتیم که برادرت به شهادت رسیده است و تو برو به فکر پدر و مادرت باش، اما گفت که من باید تکلیف خودم را ادا کنم.

وی با اشاره به شهید «محمدرضا عرب‌سرخی»، افزود: وقتی «محسن» و «مجتبی» در جبهه به شهادت رسیدند، «محمدرضا» می‌خواست به جبهه برود، اما به او گفتم که دو برادر تو به شهادت رسیده‌اند و خانواده شما تکلیف خود را ادا کرده‌ است و رزمندگان در جبهه انتقام برادران شهیدت را خواهند گرفت؛ وقتی می‌خواستم بروم در حالی که ۱۶ سال داشت، دستانش را بر شانه من گذاشت و گفت: برادرانم تکلیف‌شان را ادا کرده‌اند؛ ولی من تکلیف خود را انجام نداده‌ام و تکلیف من گرفتن انتقام نیست.

آغاز نصب تمثال دو هزار شهید بر دیوار‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران+ فیلم

همچنین «پیروز حناچی» نیز در این مراسم، گفت: اگر امروز کشور اقتدار و عزت دارد به واسطه مجاهدت‌های رزمندگان در جبهه‌هاست. ما در طول جنگ خیلی از مسائل را تجربه کردیم و امروز نیز به واسطه دعای شهدا و امام شهدا، توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، در ادامه این مراسم، تمثال برادران شهید «عرب‌سرخی» با حضور مسئولان و پدر این شهیدان والامقام رونمایی شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار