فرمانده انتظامی لرستان:

بهترین دفاع در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرایی‌کردن فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر است

سردار محمد مهدیان‌نسب گفت: همت همگانی در دفاع‌مقدس پای کار آمد و در مقابل دشمنان ایستادیم، در جنگ نرم نیز احتیاج به دفاع نرم داریم و بهترین دفاع نرم در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرایی‌کردن فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۳۶۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 24September 2019

بهترین دفاع نرم در برابر آسیب‌های اجتماعی  اجرایی‌کردن فرهنگ امرِبه‌معروف و نهی از منکر است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار ‌«محمد مهدیان‌نسب» فرمانده انتظامی لرستان امروز (سه‌شنبه) در همایش استانی پلیس و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع‌مقدس به رهبری امام راحل (ره) در برابر دنیا ایستاد و رزمندگان اسلام و مردم در جنگ تحمیلی سرافراز شدند.

وی افزود: امروز نظام سلطه به‌لحاظ اینکه نتوانست به اهداف خود در نظام جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کند و همه نقشه‌های آن‌ها نیز نقش برآب شد، به‌دنبال توطئه جدید فرهنگی و جنگ نرم برآمد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه یکی از توطئه‌های برجسته‌ی نظام سلطه مواد مخدر و اعتیاد بوده، عنوان کرد: سلاح و مهمات غیرمجاز در استان لرستان یک آسیب است، نگاه ما به همه موضوعات باید اعتقادی و براساس قانون باشد.

مهدیان‌نسب با اشاره به ظرفیت‌های برتر شهرستان کوهدشت گفت: همت همگانی در دفاع‌مقدس پای کار آمد و در مقابل دشمنان ایستادیم، در جنگ نرم نیز احتیاج به دفاع نرم داریم و بهترین دفاع نرم برای آسیب‌های اجتماعی اجرایی‌کردن فرهنگ امرِبه‌معروف و نهی از منکر است.

فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند وقوع تیراندازی‌هاست، سلاح‌های مجاز باید فقط در دسترس صاحب سلاح و نه اشخاص دیگر باشد.

مهدیان‌نسب اظهار داشت: ما می‌توانیم با آموزش همگانی و چهره‌به‌چهره و اجرای فرهنگ امرِبه‌معروف و نهی از منکر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

وی با اشاره به طراحی نقشه‌های راه نیروی انتظامی در استان لرستان افزود: 17 سازمان را برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشخص و براساس قانون نیز وظایف آنان را تعیین کرده‌ایم و در قالب یک دفترچه به استاندار  تقدیم کردیم.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: سال گذشته 400 هزار نفر جمعیت این استان را با 14 محور آموزشی با بیش‌از 56افسر مجرب آموزش داده‌ایم و 36 هزار نفر از خانواده‌های در معرض آسیب نیز از آموزش‌های کارگاهی بهره‌مند شده‌اند و این‌گونه به استحکام بنیان خانواده کمک کردیم.

وی بیان کرد: هم‌چنین در سال گذشته مطالبات حدود 29 هزار و 500 نفر را در سامانه 197 چهره‌ به‌ چهره پاسخگو بوده‌ایم، از 100 پرونده‌ای که به مرکز مشاوره ارجاع دادیم 74 درصد پرونده‌های تحکیم بنیان خانواده و اختلافات ملکی را به صلح‌ و سازش پایدار و محکم تبدیل کرده‌ایم.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه استان لرستان در حوزه فناوری و اطلاعات وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: سامانه‌های هوشمند نظارتی هم در بحث پیشگیری و هم کشف کمک می‌کند، اما در این استان این سامانه‌ها مستقر نشده‌است، در مرکز لرستان تعدادی سامانه را داشتیم که هم قدیمی و هم از کارافتاده‌اند. باید سامانه‌های هوشمند نظارتی جزو نیاز است و باید اصلاح شود.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به نقش خانواده در بحث آموزش خاطرنشان کرد: آموزش از دغدغه‌های والدین شروع می‌شود، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌کنترل و دست‌یافتنی‌ست و برای پیشگیری نباید نگران نباشیم.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه 16طرح پیشگیرانه را در لرستان طراحی کرده‌ام به بحث قاچاق کالا و مواد مخدر نقبی زد و اظهار داشت: 48نقطه را در این استان به‌نام 48شهید والامقام علاوه بر ایستگاه‌های مصوب طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: لرستان یکی از استان‌های پرافتخار در مبارزه با قاچاق کالاست و بیش‌از 235 میلیارد تومان قاچاق کالای قابل ارزش‌گذاری را در این استان کشف کرده‌ایم، همکاران ما به‌شدت و طبق زمان‌های تعیین‌شده در محورهای مورد نظر مستقر می‌شوند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به انسجام درونی و تعامل در سیستم سازمانی عنوان کرد: 51 نقطه آسیب‌دار که دارای آسیب‌های اجتماعی و انواع آلودگی‌هاست در این استان شناسایی‌شده و چهار طرح را در این مناطق اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما نقاط آلوده را دائماً پاکسازی می‌کنیم، بیان کرد: نگاه ما به کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌تبعِ آن در لرستان اعتقادی بوده و نباید از محور عدالت خارج شویم، همه عملیات ما بدون پشتوانه مردم عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار