نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

طلاب باید بصیرت انقلابی داشته باشند

آیت‌الله سید احمد میرعمادی یکی از مسائل طلاب را بصیرت و هوشیاری دانست و گفت: امروز طلبه باید بصیرت انقلابی داشته باشد، طلبه غیر انقلابی نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه مضر است.
کد خبر: ۳۶۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ - 24September 2019

طلاب باید بصیرت انقلابی داشته باشند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (سه‌شنبه) در مراسم آغاز رسمی کلاس‌های حوزه‌های علمیه لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم راه رسیدن به فلاح و رستگاری را جهاد در راه خدا می‌داند، اگر کسی در راه خدا جهاد کند به فلاح و رستگاری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسئله جهاد ابعاد گوناگونی دارد، تصریح کرد: گاهی جهاد با دشمن متجاوز است، یعنی یک دشمن و مستکبری که به سرزمین اسلامی تجاوز و تعدی می‌کند، اینجا عده ای قیام می‌کنند، این جهاد گاهی در قالب جهاد نظامی و گاهی در قالب دفاع خود را نشان می دهد. هشت سال دفاع مقدس دفاعی بوده که ما در مقابل متجاوزین داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه یک نوع جهاد، جهاد علمی است که مبارزه با جهل و نادانی است، مبارزه با ظلمات و چیزهایی است که مایه بدبختی بشر است، افزود: خدای متعال در قرآن می فرماید «ای مومنین شما همه نباید کوچ کنید برای جهاد نظامی، بلکه عده ای باید به جهاد علمی بپردازید»؛  مخصوصا اشرف علوم، علوم اهل بیت عصمت و طهارت است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه هر علمی خوب است، اما در میان علوم برخی علوم مانند خورشید است و جهان را روشن می کند. علوم اهل بیت خورشیدی است که جهان را روشن می کند، گفت: شما طلاب افتخار دارید که دنبال علومی هستید که خورشید عالم تاب است، روشنی بخش هستی است.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه مجلسی در کتاب بحار الانوار احادیثی نقل می کند تحت عنوان «العلم نور، العم حیات، العلم سلطان»، تصریح کرد: شما طلاب در سنگری تلاش می کنید که سنگر نورانیت و حیات و اقتدار است، حوزه های علمیه مرکز قدرت و اقتدار هستند و بالاترین اقتدار، اقتدار معنوی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان سومین جهاد را جهاد اکبر یا جهاد با دشمن درون و هوای نفس دانست و افزود: جهاد اکبر جهاد با دشمنی است که در درون انسان قرار دارد.

آیت الله میرعمادی با طرح این مطلب که حوزه های علمیه امروز چه وظیفه ای دارند؟ طلاب چه وظیفه ای دارند؟ اظهار داشت: امروز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه پنج رسالت مهم بر دوش دارند. نخست هدایت جامعه به سمت معنویت و معرفت الهی، نقش هدایت گری و معنویت بخشی دارند. ما هدایت گر امت هستیم و اگر جامعه دچار ظلالت و گمراهی شود ما مسئولیم.

وی با بیان اینکه دومین وظیفه حوزه های علمیه تبلیغ، نشر، حفاظت و حراست از کیان اسلام و تشیع است، پرچم اسلام به دست حوزه های علمیه است، تصریح کرد: از شروع غیبت کبری امام زمان(عج) تا به امروز اسلام به دست علما بوده است، در حوزه های علمیه احکام اسلام تبیین شد، نشر و تبلیغ اسلام در حوزه ها بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه افق بسیار گسترده ای پیش روی طلاب است، از همین حوزه ها مرحوم آیت الله بروجردی و کمالوند پرورش می یابد، یک طلبه مثل سید حسن نصرالله امروز رژیم صهیونیستی را به فلاکت نشانده است، شیخ زکزاکی ۲۵ میلیون نفر را مسلمان کرد، افزود: رسالت سوم حوزه ها پاسخ به شبهات و پرسش های نسل جوان است، رهبر فرزانه انقلاب برای طلبه های جوان حرمت خاصی قائل است، این بارها مشاهده شده است که رهبری محبت ویژه ای به طلاب جوان دارد چون امید آینده اسلام و انقلاب هستند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز شما طلاب باید در پیشبرد اهداف از فضای مجازی استفاده کنند، شبهات را پاسخ دهند، گفت: شما باید مدیریت و هدایت فضای مجازی را در اختیار بگیرید، رسالت امروز حوزه ها پاسخ به شبهات و پرسش های نسل جوان است.

وی مبارزه علمی و عملی با توطئه های دشمنان اسلام را دیگر وظیفه حوزه های علمیه دانست و افزود: همه دشمنان و فرقه ها دست به دست هم داده اند علیه اسلام ناب توطئه می کنند، با اسلام آمریکایی و انگلیسی کاری ندارند اما با اسلام ناب محمدی مبارزه می کنند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه حوزه های علمیه امروز سرمایه های خوبی دارند، امروز سه مدرسه علمیه و یک مدرسه سفیران الهی در خرم آباد نیروهایی را پرورش می دهند که سرمایه هستند، تصریح کرد: خلایی که در لرستان در حوزه های علمیه بود، امروز جبران شده است، طلاب سطح دو و سه، طلابی که درس خارج می خوانند، این ها سرمایه های علمی و معنوی استان هستند.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ما برای استاد اخلاق، برای یک مبلغ خوب مشکل داشتیم، برای دانشگاه ها مشکل داشتیم، اما امروز جلسات عزاداری چندین هزار نفره در همین استان شکل می گیرد و یک مبلغ از همین حوزه ها جوانان را جذب می کند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از دستاوردهای انقلاب وظیفه ما است، افزود: اولین وظیفه طلاب جهاد علمی است، تلاش علمی داشته باشید و با اشتیاق درس بخوانید. خاصیت حوزه این است که هرکس خودش با اشتیاق تلاش کرد موفق می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وظیفه دوم طلاب جهاد عملی برای کسب تقوا است، کسی که تزکیه کرد و اخلاق حسنه را یاد گرفت موفق است، اظهار داشت: وظیفه دیگر طلاب مسئله بصیرت و هوشیاری است. امروز طلبه باید بصیرت انقلابی داشته باشد. طلبه غیر انقلابی نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه مضر است. حوزه غیر انقلابی نمی تواند پرچم دار دین باشد. حوزه انقلابی و طلبه با بصیرت لازم است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز انگلیسی ها با حوزه کار دارند، مسئله نفوذ حتی در حوزه های علمیه سرایت می کند، یادآور شد: مکر انگلیسی ها و توطئه آمریکایی ها توسط طلبه انقلابی با بصیرت خنثی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار