مدیر ادبیات و انتشارات حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه ادبیات آیینی و پایداری در هفته دفاع مقدس

«اسماعیل محمدپور» از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در منطقه آزاد انزلی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ - 25September 2019

رو نمایی ۱۰ عنوان کتاب حوزه ادبیات آئینی و پایداری در هفته دفاع مقدس«اسماعیل محمدپور» مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، با بیان اینکه ۱۰ عنوان کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در منطقه آزاد انزلی رونمایی می شود، اظهار داشت: آیین رونمایی از این تعداد کتاب امروز در فاز تجارت و گردشگری تالار فرهنگی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

وی با اشاره به اسامی کتاب ها گفت: «ترانه ای برای لوبا» فیلم نامه های کوتاه دفاع مقدس به کوشش عباس سندی، کتاب «خوش به حال خدا» شعر کودک از سعیده اصلاحی، «ضریح چشم هایت»، «پوتین های خاموش» و «سردار» نمایشنامه های دفاع مقدس هر سه از علیرضا پارسی، کتاب «اسارت در جهنم»خاطرات شفاهی است که اسماعیل رفاهی طالقانی کار مصاحبه و نگارش آن را انجام داده است.

وی اضافه کرد: مجموعه داستان کوتاه تحت عنوان «وقتی زمین ناز تو را در آسمان ها می کشد» از علیرضا پارسی و دو کتاب داستانک طنز نیز برای نوجوانان به اسم های «تیرهای ناقلا» در دو جلد و همچنین چاپ دوم یک مجموعه آیینی با عنوان «تنها تنها» مجموعه شعر عاشورایی از اسماعیل محمدپور از جمله این کتاب ها هستند.

محمدپور اذعان کرد: شش عنوان از این کتاب ها، ترانه ای برای لوبا، تنها تنها، ضریح چشمهایت، پوتین های خاموش، سردار، اسارت در جهنم، از کتاب هایی هستند که با همکاری منطقه آزاد انزلی به چاپ رسیده اند.

وی از دیگر ویژگی های این کتاب ها را که در نوع خودشان به خصوص در استان گیلان منحصر به فرد هستند فیلم نامه های کوتاه دفاع مقدس همچون «ترانه‌ای برای لوبا» نام برد و افزود: پیش از این هیچ کتاب فیلمنامه ای کوتاه در حوزه دفاع مقدس به این صورت در استان گیلان چاپ نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار