امیر قطر خواستار لغو محاصره کشورش شد

امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که «اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس ایجاب می‌کند، ثبات و امنیت آن یک نیاز منطقه‌ای و بین‌المللی باشد».
کد خبر: ۳۶۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ - 24September 2019

امیر قطر خواستار لغو محاصره کشورش شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شامگاه سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که «اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس باعث می‌شود که ثبات و امنیت آن یک نیاز منطقه‌ای و بین‌المللی باشد».

شیخ تمیم با اشاره به تشدید تنش‌های منطقه گفت که «مواضع ثابت ما این است که منطقه از طریق حل اختلافات بر اساس مصالح مشترک و احترام به حاکمیت، به دور از هرگونه خطر و درگیری باشد».

امیر قطر در ادامه به بحران شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت که «برای حل بحران قطر باید گفت‌وگوی بدون قید و شرط صورت بگیرد و محاصره ظالمانه لغو شود».

وی اعلام کرد که «شورای همکاری خلیج فارس (بعد از قطر) دومین قربانی محاصره غیر قانونی و ظالمانه (چهار کشور عربی مصر، عربستان، بحرین و امارات) است».

امیر قطر افزود: «قوانین بین‌المللی تا چه زمانی می‌خواهد در برابر مسایل منطقه به خصوص فلسطین و حقوق ملت آن ناتوان عمل کند».

وی تاکید کرد که «ادامه اشغالگری‌ها در اراضی فلسطینی و عربی و محاصره غزه، باعث می‌شود که قوانین بین‌المللی به صورت علنی به چالش کشیده شود».

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار