تکرار اتهامات ضدایرانی ریاض در نشست کابینه سعودی

کابینه عربستان سعودی در نشست هفتگی خود با بررسی آخرین تحولات منطقه، به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.
کد خبر: ۳۶۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ - 24September 2019

تکرار اتهامات ضدایرانی ریاض در نشست کابینه سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کابینه عربستان سعودی روز سه شنبه با تکرار اتهام زنی علیه ایران، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کابینه عربستان سعودی در نشست هفتگی خود که به ریاست «ملک سلمان» پادشاه این کشور برگزار شد ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه، با لفاظی ایران را به اقدامات خرابکارانه متهم کرد.

عربستان در حالی مدعی اقدامات خرابکارانه ایران شده که بنابر گزارش سازمان ملل متحد حدود 85 هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال 2015 تاکنون بخاطر گرسنگی ناشی از حمله ائتلاف عربستان به یمن جان باخته‌اند. گفته می‌شود که 14 میلیون نفر یمنی نیز در خطر قحطی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه گذشته با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد.

به گزارش رویترز، ملک سلمان در جلسه کابینه اظهار داشت که حمله اخیر به تاسیسات آرامکوی عربستان در هفته گذشته نشان دهنده تشدید خطرناک اوضاع در منطقه است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز‌های گذشته در واکنش به اتهام‌زنی ریاض اعلام کرد، دولت عربستان سعودی با توهم دشمنی ایران با خود و گریز از واقعیت‌ها و حقایق موجود همواره با طرح نام ایران به دنبال فرافکنی شکست‌های خود است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار