سردار سلیمانی:

پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت را تغییر داد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تغییر مفهوم قدرت و هندسه قدرت دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ - 25September 2019

پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت و مفهوم قدرت را تغییر دادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در گردهمایی بزرگ گردان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات تهران بزرگ که در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیاری داشت، اظهار داشت: یکی از این دستاورد‌ها سقوط رژیم پهلوی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آن زمان دستاورد‌های راهبردی زیادی داشتیم که به آن توجه لازم نشد، گفت: تغییر مفهوم قدرت و هندسه قدرت دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رژیم پهلوی از لحاظ امنیتی، انتظامی و اقتصادی در آمادگی کامل بود، افزود: امام خمینی (ره) با دست خالی و با استفاده از ظرفیت مردمی توانستند رژیم پهلوی را شکست دهند.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز در یک طرف آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه با توانایی‌های مادی و تکنولوژی قرار دارند و در طرف دیگر، ایران و کشور‌های جبهه مقاومت هستند. این‌ها در محاسبه قابل مقایسه نیست، اما می‌بینیم که هرگاه جبهه مقاومت به حرکت درآمده، به پیروزی رسیده است و این یعنی تغییر مفهوم قدرت.

وی با اشاره به اینکه تغییر هندسه قدرت یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: آمریکا در پی جنگ جهانی دوم و بمباران برخی کشور‌ها، گروهی را تشکیل داد که حق وتو داشتند و هندسه قدرت را تشکیل دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ساختار این هندسه قدرت متزلزل شد و امروز شاهد موفقیت‌های جبهه مقاومت در مقابل این هندسه قدرت هستیم.

سردار سلیمانی گفت: با استقرار مردم‌سالاری دینی و ایجاد راهبرد دینی در منطقه، آمریکا تمام ظرفیت‌های خود را برای شکست جبهه مقاومت به میدان آورد و راهی که مردم در ۴۰ سال انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیمودند، باعث شد که دشمنی آمریکا بیش از گذشته شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به کلام معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، خاطرنشان کرد: این یک شعار نبوده، بلکه یک راه برای ملت ایران و کشور‌های منطقه برای خارج شدن از سلطه آمریکا بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی، کشور‌های مرتجع منطقه و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلف به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی بودند، افزود: پس از شکست‌های مختلف دشمنان، آن‌ها با تحریک و حمایت صدام جنگ علیه ایران را آغاز کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امام راحل با مدیریتی که داشتند، توانستند چالش بزرگ جنگ را مدیریت و آن را به یک فرصت تبدیل کنند، گفت: جنگ تحمیلی برای ما به دفاع مقدس تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز هم اروپایی‌ها در مکر و حیله در کنار آمریکا قرار دارند، بیان کرد: اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بیینم که این حیله‌ها و مکر‌ها همیشه جزء برنامه‌های کشور‌های اروپایی بوده است؛ در جنگ ایران و روسیه، انعقاد قراردادهای گلستان و ترکمنچای که موجب جدایی بخش‌های زیادی از ایران شد با حیله و مکر کشور انگلستان صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز نباید به کشور‌های اروپایی اعتماد کنیم و باید با هوشیاری و بصیرت مراقب اوضاع باشیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز ملت ایران در جهان ملتی توانمند، پیروز و سربلند است، گفت: امروز ایران در مؤلفه قدرت سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری و مؤلفه اقتصادی و دفاعی دارای توانایی‌های راهبردی زیادی است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموند، در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی، جهان اسلام شاهد دستاور‌های بزرگی خواهد بود که بزرگتر و با عظمت‌تر از دستاورد‌های ۴۰ سال اول خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار