سردار هادیانفر خبر داد؛

آماده‌باش 20 هزار نیروی راهور برای اجرای طرح ترافیکی اربعین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آماده‌باش 20 هزار و 226 نیروی این پلیس برای اجرای طرح ترافیکی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ - 25September 2019

آماده باش 20 هزار نیروی راهور برای اجرای طرح ترافیکی اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی اربعین و ارائه گزارش از اجرای طرح تابستانی سال 98 با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اتمام اجرای طرح تابستانی 98 افزود: این طرح با تلاش همه دستگاه‌های مسئول به ویژه پلیس در 217 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و شهر‌ها سپری شد؛ هرچند تلاش‌های بسیاری صورت گرفت، اما همچنان شاهد جان باختن تعدادی از هموطنانمان در تصادفات بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به پیش‌بینی کاهش 12 درصدی تصادفات در برنامه‌های سال 98، بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته و هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول، این مهم هنوز محقق نشده و نیاز به تلاش مضاعف هستند.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که در ایام نوروز با آماده‌باش 108 هزار نفری نیرو‌های دستگاه‌های مسئول توانستیم آمار کشته‌شدگان جاده‌ای را 17.6 دهم درصد کاهش دهیم، باید این رویکرد را در طول سال نیز برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای دنبال کنیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از پایان ایام نوروز و بازگشت شرایط به حالت عادی، وفاق و هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول که در ایام نوروز شاهد بودیم را دیگر در شرایط عادی نمی‌بینیم در حالی که باید این رویکرد برای کاهش جان‌باختگان در طول سال جاری و ساری باشد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش جان‌باختگان جاده‌ای باید تلاش و کمک کنند، گفت: پلیس مسئول تصادفات نیست؛ ما ناظم اجتماعی هستیم و باید همه کمک کنند تا تصادفات کاهش بیابد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: تصادفات ناشی از شرایط جاده ها، ایمنی خودرو‌ها و عامل انسانی است و باید آحاد جامعه و از طرفی دستگاه‌های مسئول برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای اهتمام داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در 51 درصد از تصادفات، فرد در صحنه فوت می‌کند، ادامه داد: 49 درصد از جان‌باختگان جاده‌ای مربوط به مرحله انتقال به بیمارستان و ... است، متاسفانه در هفت ساعت، دو نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و هشت نفر معلول یا قطع نخاع می‌شوند و این آمار زیبنده کشور ما نیست.

سردار هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار اعلامی مرکز فرماندهی و کنترل ناجا، خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال چهار هزار و 499 نفر نیز جان خود را در تصادفات از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: 34 درصد تصادفات در جاده‌ها رخ داده این در حالی است که 70 درصد جان‌باختگان مربوط به جاده‌های کشور است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات این پلیس برای خدمات دهی به زوار اربعین اشاره و بیان کرد: از 17 مهرماه تا 30 مهرماه سال جاری بیش از 20 هزار و 226 نیروی راهور با چهار هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت برای خدمات‌دهی به زوار اربعین در مسیر‌های مرز‌های چهارگانه چذابه، شلمچه، مهران و خسروی در آماده‌باش کامل هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اشاره کرد: از 20 هزار و 226 نیروی آماده‌باش پلیس راهور، 11 هزار و 440 نیروی پیاده فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار