سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کارگران لرستانی از سلاح‌های غنیمتی دشمن علیه خودشان استفاده کردند

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: روزی حدود ۴۰ کارگر لرستانی به ستاد تیپ می‌آمدند و می‌گفتند که ما سلاح نمی‌خواهیم، از دشمن اسلحه می‌گیریم علیه خودشان استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۳۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 25September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش نقش ژاندارمری در دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، سردار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان آرشیو اسناد ملی برگزار شد.

کارگران لرستانی از سلاح‌های غنیمتی دشمن علیه خودشان استفاده کردند

در حاشیه این مراسم سردار قاسم رضایی از نمایشگاه اسناد و تصاویر منتخب هشت سال دفاع مقس بازدید کرد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از روح بعثت پیامبر (ص) و عاشوراست که با هدایت معمار کبیر انقلاب (ره) به نتیجه رسید و زمانی که ابرقدرت‌ها دست‌شان از منابع کشورمان کوتاه شد، جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی در بیان خاطره‌ای گفت: من در سال ۶۱ فرماندهی یکی از گردان‌ها در تیپ عاشورا را بر عهده داشتم. یک روز حدود ۴۰ نفر از لرستان به ستاد تیپ آمدند. از من خواستند که در گردان ما باشند که گفتم ظرفیت نداریم. یک نفر از آنها جلو آمد و گفت: «ما همه کارگران ساختمانی هستیم. نه سلاح و نه جای اضافی می‌خواهیم. ما را پذیرش کنید تا برایتان سنگر درست کنیم. اگر عرضه داشته باشیم، از دشمن سلاح می‌گیریم و علیه خودشان استفاده می‌کنیم.» حرفش به دلمان نشست و قبول‌شان کردیم. آن‌ها در یک عملیات از دشمن سلاح غنیمتی گرفته و استفاده کردند.

کارگران لرستانی از سلاح‌های غنیمتی دشمن علیه خودشان استفاده کردند

وی در پایان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی عنوان کرد: شعار ما در نیروی انتظامی «فدای ملت و مجذوب ولایت» است. نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت در داخل شهر‌ها و مرز‌هاست و صرفا یک نیروی پلیسی صرف نیست.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها