همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس؛

نشست معرفی و نقد کتاب «خانم کارکوب» در قم برگزار شد + تصاویر

نشست معرفی و نقد کتاب «خانم کارکوب» باحضور مادر شهیدان «کارکوب‌زاده»، همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ - 25September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست معرفی و نقد کتاب «خانم کارکوب» ویژه زندگی مادر شهیدان «کارکوب‌زاده»، ظهر امروز (چهارشنبه) همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور «حسن مالکی‌نژاد» رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام «لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حجت‌الاسلام «جباری» رییس کتابخانه‌های عمومی استان و مسئولانی از سپاه و دیگر نهادها برگزار شد.

در این نشست که در قالب طرح «در کوی نیکنامان» برگزار شد، «طوبی معتمد لاری» طی سخنانی به نقد و معرفی کتاب و نیز بیان خاطراتی از همسر شهیدش «شعبان‌علی عفیفه» پرداخت.

«زهرا کارکو» مادر شهیدان جمال (خلیل)، فریدون (عبدالجلیل) و منصور «کارکوب‌زاده» نیز در سخنانی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: غم و اندوه ما در هفته دفاع مقدس کمتر از اندوهمان در ماه محرم نیست؛ زیرا نتوانسته‌ایم به انتظارات و وصایای شهدا جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: در زمانی که بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌غیرتی و بی‌خیالی در حال فراگیر شدن است، طرح شعار «ما ایستاده‌ایم» چه فایده‌ای دارد؟ اگر ایستادن مسئولان مثل ایستادن نخل‌های ذوالفقاریه آبادان باشد که سرهای‌شان قطع شده و حرکتی ندارند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، بلکه مسئولان ما باید یک تکانی به خود بدهند.

در این نشست همچنین، کلیپی از دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهیدان کارکوب‌زاده در سال ۱۳۸۹ پخش و نسخه‌هایی از کتاب «خانم کارکوب» با امضای مادر این شهیدان والامقام به حاضران اهدا شد.

به گزارش دفاع‌پرس، کتاب «خانم کارکوب» روایت‌گر خاطرات و زندگی‌نامه «زهرا کارکو» توسط «رضیه غبیشی» به رشته تحریر درآمده و در ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات «کاظمی» منتشر شده است.

نشست معرفی و نقد کتاب «خانم کارکوب» در قم برگزار شد+ تصاویرنشست معرفی و نقد کتاب «خانم کارکوب» در قم برگزار شد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار