فراخوان گروه‌های مقاومت به تظاهرات گسترده در سالروز انتفاضه الأقصی

گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه نوزدهمین سالگرد انتفاضه «الأقصی»، از فلسطینی‌ها خواستند در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی شرکت کنند.
کد خبر: ۳۶۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ - 25September 2019

فراخوان گروه‌های مقاومت به تظاهرات گسترده در سالروز انتفاضه الأقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه نوزدهمین سالروز انتقاضه «الاقصی» اهالی کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به افزایش قیام مردمی، برگزاری تظاهرات و شرکت در راهپیمای‌های بازگشت «جمعه انتفاضه الاقصی و اسرا» فراخواند.

براساس گزارش شبکه «المیادین»، گروه‌های فلسطینی اعلام کردند: «انتفاضه نقطه عطفی در تاریخ مسأله فلسطین است و به دشمن صهیونیستی اجازه ادامه تجاوزهای مکررش علیه مسجدالاقصی را نمی‌دهیم.»

در ادامه این بیانیه به وضعیت اسرا و اعتصاب غذای آنها در اعتراض به رفتار رژیم صهیونیست پرداخته شده و آمده است: «به شما می‌گوییم که تنها نیستید و دشمن صهیونیستی را مسؤول کامل زندگی شما می‌دانیم.»

گروه‌های فلسطینی سپس بر ضرورت «گفت‌وگوی ملی فراگیر برای اتخاذ راهبرد ملی که حامی گزینه ملت در مقاومت باشد» فراخواندند.

در همین راستا حماس ایستادگی و ثبات اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی را ستود و رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای این وضعیت دانست.

حدود ۱۴۰ اسیر فلسطینی ۱۳ روز است که در اعتراض به برخی شرایط ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

انتفاضه الاقصی در ۲۸ سپتامبر سال دو هزار آغاز شد و تا پنجم فوریه ۲۰۰۵ به طول انجامید. جرقه این انتفاضه که با ورود «آریل شارون» رهبر حزب لیکود و وزیر دفاع وقت دولت «ایهود باراک» به مسجد الاقصی به همراه سه هزار نیروی امنیتی و حرمت‌شکنی این مکان مقدس زده شد سرانجام موجب شهادت ۴۴۱۲ فلسطینی و مجروحیت ۴۸۳۲۲ تن شد.

در جریان انتفاضه ۱۰۶۹ صهیونیست نیز کشته و ۴ هزار ۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنین ۵۰ تانک مرکاوا و چندین جیپ نظامی و خودروی زرهی صهیونیست‌ها منهدم شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار