به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

مراسم «حماسه زینبی» زنان عاشورایی در کرمان برگزار شد

مراسم «حماسه زینبی» زنان عاشورایی با حضور پنج اسوه صبر و مقاومت، در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ - 25September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم «حماسه زینبی» زنان عاشورایی با حضور پنج اسوه صبر و مقاومت، در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

در این مراسم «طاهره مهدی آبادی» مادر بزرگوار سه شهید «محمدعلی، اصغر و محمود محمدآبادی» و مادر دو جانباز «مهدی و ابوالقاسم محمدآبادی» با بیان اینکه من فرزندانم را در راه خدا تقدیم کردم و هیچ توقعی ندارم، عنوان کرد: برای جوانان دعا کنید که مشکلاتشان حل شود و توسل به شهدا مشکلات جامعه را حل خواهد کرد.

بانو طاهره مهدی آبادی مادر شهیدان «علی و محمد هژبری» نیز می‌باشد و این دو شهید در دوران کودکی خانواده خود را از دست می‌دهند و از آن زمان در دامان خاله خود (مادر شهیدان محمدآبادی)، پرورش پیدا کرده و به جمع برادران شهیدشان می‌پیوندد.

مراسم «حماسه زینبی» زنان عاشورایی در کرمان برگزار شد

در ادامه «شوکت مشرف زاده» مادر بزرگوار شهید جاویدالاثر «علیرضا اختراعی» به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: من تنها پسرم در جنگ شهید شده است و علیرضا از لحاظ امکانات در خانه کم نداشت، ولی وقتی هدف اسلام و دفاع از اسلام باشد، اسلام عزیزتر می شود.

وی با بیان اینکه بعضی افراد می گویند «شما فرزندنتان را یا دوست ندارید و یا برای پول می فرستید و این اوج بی انصافی است» افزود: آرامشی که داریم از وجود شهدا است و در این راه نباید بگذاریم اسلام شکست بخورد و دست از ولایت برندارید و بر مشکلات صبر داشته باشید.

مراسم «حماسه زینبی» زنان عاشورایی در کرمان برگزار شد

همچنین «زهرا سلطان زاده» خواهر «شهید عباس سلطان زاده» و همسر شهید «عبدالمهدي مغفوری» نیز به بیان خاطرات و سیره شهید مغفوری پرداخت و گفت: شهید به محرم و نامحرم بسیار اهمیت می داد و بسیار تاکید می کرد که این مسائل باید رعایت شود.

وی ادامه داد: عبدالمهدی به پدر و مادرش بسیار احترام می گذاشت و وقت خداحافظی از پدر و مادرش هیچگاه پشت به آنها از در خارج نمی شد و همه کارهایش برای رضای خدا بود و می گفت «باید در همه کارها خدا را در نظر داشته باشیم».

در ادامه بانو «فاطمه کرمی» همسر بزرگوار جانباز 50 درصد «حاجی انجم‌شعاع» و مادر دو شهید «مجید، حمیدرضا انجم‌شعاع» و مادر دو جانباز شهید «سعید و مسعود انجم شعاع» و ملیحه ابراهیمی همسر شهید «علیرضا اشرف گنجویی» و خواهر شهید «رضا ابراهیمی» به ذکر خاطراتی از شهیدان خود پرداختند.

این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج ادارات و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار