سردار قاآنی:

دفاع مقدس ایستادگی در برابر مستکبرین را به آزادی‌خواهان عالم آموخت

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: جنگ تحمیلی به برکت معیارها و ارزش‌های اسلامی به دفاع مقدس تبدیل شد که مکتب انسان‌سازی بود و بهترین انسان‌ها در این دوران تربیت شدند.
کد خبر: ۳۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ - 25September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش بسیجیان و ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شامگاه چهارشنبه در جامعه الحسین رزمندگان اسلام مشهد برگزار شد.

سردار قاآنی در این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس یادآوری یک دوره طولانی هشت ساله از فداکاری و جانفشانی ملت شجاع ما برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: جنگ فی نفسه خوب نیست اما جنگی که ملت ما درگیر آن شد هجومی نبود بلکه دفاعی بود. متجاوزین تجاوز کردند و ملت ایران اسلامی در صدد دفاع برآمدند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب اسلامی گرد خیلی از پدیده ها را که در فرهنگ غنی ما وجود داشت زدود. برای این غبار روبی باید زمینه فراهم می شد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران تصریح کرد: دفاع مقدس برای ما قابل احترام و تکریم است چون در دوره ای که دشمن کشور ما را مورد تهاجم قرار داد زمینه‌ای فراهم شد تا استعدادهای درونی ملت ایران اسلامی برای شرکت در جهاد فی سبیل الله در شرایط نابرابر جنگ بروز و ظهور پیدا کند.

سردار قاآنی بیان داشت: پشت صحنه جنگ هایی که در دنیا اتفاق می افتد مفاسد زیادی وجود دارد اما در دوران دفاع مقدس فرماندهی میدان نبرد بر عهده امام خمینی (ره) بود که رزمندگان اسلام احکام دین را از رساله ایشان تقلید می کردند. هنر این مرد الهی این بود که جبهه را با آن گستردگی و تنوع نیروهایی که در آن حضور داشتند فرماندهی می کرد.

وی تاکید کرد: میدان جنگ ما در ایثار و عملیات نظامی نمونه شد و تبدیل به یک مکتب و مدرسه ای برای تربیت بهترین انسان ها شد. بالاترین دستاورد جنگ ما انسان سازی بود. جنگ به برکت معیارها و ارزش های اسلامی به دفاع مقدس تبدیل شد که مکتب انسان سازی بود و بهترین انسانها در این دوران تربیت شدند.

سردار قاآنی با بیان اینکه بالندگی انقلاب اسلامی در دوره دفاع مقدس خود را نشان داد، خاطر نشان کرد: علی رغم دشمنی‌های 40 ساله استکبار، امت حزب الله تقریبا همه توطئه ها را با نورانیت ولایت تبدیل به فرصت کرد و این حرکت استمرار دارد.

وی ادامه داد: باید از ارزش‌های دفاع مقدس درس گرفت و برای استمرار عزت مدارانه انقلاب اسلامی از آن بهره برد.

سردار قاآنی افزود: اینکه طرفداران انقلاب اسلامی دلیرانه از خود دفاع می کنند نقطه اتکاشان جمهوری اسلامی است. اگر جمهوری اسلامی دوران دفاع مقدس را نداشت تا به دیگران ثابت کند که در مقابل قدرت های بزرگ می توان با حداقل امکانات ایستاد هرگز نمی توانست دیگران را به مقاومت دعوت کند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پایان گفت: ملت ما، ایثارگران و شهدای عالی مقام نه تنها از خاک خود دفاع کردند و عزت ایران اسلامی را حفظ کردند بلکه کلاسی به وسعت جمهوری اسلامی تشکل دادند تا همه کسانی را که به دنبال زندگی عزت مدارانه بودند تربیت شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار