برگزاری آیین کتاب‌خوانی «مردی با دو دست طلا» در مشهد+ تصاویر

همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم معرفی و کتاب‌خوانی «مردی با دو دست طلا» در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ - 26September 2019

به گزارش دفاع­‎پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم معرفی و کتاب­خوانی «مردی با دوست طلا» با موضوع امام رضا(ع) و شهدا با حضور حجت‌الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «شهناز رمارم» رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد، «فاطمه جهانگشته» نویسنده کتاب و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و  کتابخوانی امروز در کتابخانه شهید نواب صفوی مشهد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از هفته دفاع مقدس به عنوان فرصتی برای زنده نگه داشتن و بیان حماسه‌آفرینی شهدا، جانبازان و ایثارگران یاد کرد.

شهناز رمارم ادامه داد: حرکت مثبت و سازنده کتابخانه‌های عمومی در جهت برگزاری جلسات فرهنگی و کتاب­خوانی کتاب شهدا قابل تقدیر است.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «مردی با دو دست طلا» در مشهد + تصاویر

وی تصریح کرد: در زمانی که جنگ نرم و جهل و ناآگاهی جامعه جوان ما را هدف قرار داده است کتابخانه‌های عمومی پرچم مبارزه با جهل و ناآگاهی را برافراشته‌اند و در مسیر آگاهی بخشی جامعه قرار گرفته‌اند.

رمارم از آمادگی شورای اسلامی شهرستان مشهد برای همراهی با برنامه‌های فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در سطح شهرستان مشهد خبر داد.

وی فرهنگ‌سازی مطالعه و کتابخوانی به ویژه از سنین کودکی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: برای اینکه شهری اهل مطالعه و کتابخوان داشته باشیم باید به ترویج فرهنگ کتابخوانی در اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان توجه کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس نیز در این مراسم برگزاری جلسات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در قالب خوانش و معرفی کتاب را از جمله فعالیت‌های مؤثر کتابخانه‌های عمومی در سال جاری عنوان کرد.

محمدرضا بدیع‌زادگان ادامه داد: در ماه‌های گذشته جلسات ترویجی کتابخوانی در قالب معرفی و خوانش کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب برگزار شده است.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «مردی با دو دست طلا» در مشهد + تصاویر

وی از تلاش کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر کرد.

در ادامه این مراسم فاطمه جهانگشته نویسنده کتاب «مردی با دو دست طلا» به بیان انگیزه و خاطرات خود از نگارش کتاب پرداخت.

وی حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان خادمه آستان قدس رضوی و گفت‌وگو با مادران شهدا را زمینه ورود به حوزه نگارش و تألیف کتاب دانست و ادامه داد: اگر در این راه حمایت و همراهی مسئوولان وجود داشته باشد چه بسا که کتاب‌هایی فاخر و ارزشمندتر نیز تولید و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

این نویسنده کتاب در ادامه با قرائت بخشی از کتاب «مردی با دو دست طلا» به سؤالات حاضران در جلسه در خصوص کتاب و شیوه نگارش و تالیف آثار پاسخ داد.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «مردی با دو دست طلا» در مشهد + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار