مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی بیش از هزار و 800 مادر شهید دارد

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 849 مادر شهید، 42 مادر دو شهید، 501 همسر شهید، 495 دختر شهید، بیش از 4 هزار و 300 همسر جانباز و 7هزار و 700 دختر جانباز در خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۳۶۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 26September 2019

خراسان جنوبی بیش از هزار و 800 مادر شهید داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «نفیسه نخعی» مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی صبح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم دیدار بانوان و مشاوران خانواده دستگاه‌های اجرایی با امام جمعه بیرجند به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در سطح کشور 8 هزار و 180 مادر دو شهید، 631 مادر سه شهید، 82 مادر چهار شهید، 21 مادر پنج شهید، 6 مادر شش شهید، 2 مادر هفت و هشت شهید و 2 مادر 9 شهید هستند که فرزندان خود ا تقدسم این انقلاب کرده‌اند.

وی افزود: همچنین 22 هزار و 808 امدادگر و 2 هزار و 276 پزشک زن به جبهه‌ها اعزام شدند و در کنار این پشتیبانی تعداد جانبازان زن در طول جنگ تحمیلی 5 هزار و 735 نفر است که از این تعداد سه هزار و 75 نفر بالای 25 درصد جانبازی دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 6 هزار و 438 شهیده زن در طول سال‌های دوران دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شدند، افزود: امام راحل می‌فرماید ملتی که بانوانش در میدان‌های جنگ با ابرقدرت‌ها و با مواجه شدن با قوای شیطانی، قبل از مردها در این میدان‌ها حاضر شده‌اند، پیروز خواهند شد و به عینه این مهم در جنگ تحمیلی به خوبی اتفاق افتاد.

نخعی گفت: در دوران جنگ زنان با تشکیل کارگاه‌هایی به تولید ملزومات رزمندگان مشغول بودند و در هین شهر بیرجند بسیاری از خانه‌ها تبدیل به کارگاه شده بود و این حمایت و پشتیبانی زنان در جنگ بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت بانوان بسیار سنگین‌تر است و تجربیات جنگ را باید در تمام برهه‌های زندگی مان و گام دوم انقلاب بکار بگیریم و آن را به فرزندانمان منتقل کنیم، افزود: در شرایط کنونی که جنگ نرم جوانان را تهدید می‌کند وظیفه ما بصیرت افزایی بیشتر در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار