مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

حضرت زینب (س) الگوی زنان در دفاع مقدس بود

«سمیه طوسی» گفت: صبوری بانوان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن الگوی تاریخی دارد و از حضرت زینب (س) منبعث است.
کد خبر: ۳۶۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 26September 2019

حضرت زینب (س)  الگوی زنان در دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز گلزار شهدای روستای «پایین برنجستانک» شهرستان سوادکوه شمالی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مسئولان استانی و شهرستانی عطرافشانی و گلباران شد.

در این مراسم که یکی از برنامه‌های کمیته بانوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بود و با حضور «سمیه قاسمی‌طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و رئیس کمیته بانوان این ستاد، «گلی کهنسال» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران و مسئولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن قرائت فاتحه و تقدیم شاخه گل، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

«سمیه طوسی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز حضور بانوان در همه عرصه‌های انقلاب خیلی خوب دیده شده و در مراسم غبارروبی شهدا همچنین در هشت سال دفاع مقدس بانوان پا به پای رزمندگان، همسران و فرزندان ایستادگی و صبوری کردند و همین‌طور بعد از خبر شهادت فرزندان و همسران خود استقامت کردند همه اینها الگوی تاریخی دارد این الگو از حضرت زینب (س) منبعث است.

وی گفت: نکته مهم این است که بعد از سه دهه از پذیرش قطعنامه 598 انتقال این مفاهیم و این رشادت‌ها به نسل جوان جزء مهمترین موضوعاتی است کسانی که واقعا دراین زمینه اهلیت دارند باید به عنوان راویانی که آن زمانه را درک کردند نقش و حضور موثری را داشته باشند این مفاهیم به دست نسل جوان ما منقل شود.

در پایان مراسم از همسر و فرزندان شهید وابسته به این گلزار توسط مدیرکل امور بانوان و رئیس مددکاری بنیاد شهید استان تجلیل و لوح تقدیر تقدیم شد.

گلزار شهدای پایین برنجستانک، گلزار سه مزاری است و شهیدان عباس‌زاده، غلامی و حسنی در این مکان آرمیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار