مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

معلمان و دانش‌آموزان در دفاع مقدس خوش درخشیدند

سردار «عبدالله ملکی» گفت: معلمان و دانش‌آموزان در دفاع مقدس نه تنها در بُعد فرماندهی و رزمندگی خوش درخشیدند بلکه حتی با حضور فعال در مناطق جنگی مجتمع‌های آموزشی را برپا کرده و در بخش آموزشی انجام وظیفه کردند.
کد خبر: ۳۶۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ - 26September 2019

معلمان و دانش‌آموزان در دفاع مقدس خوش درخشیدندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در یادواره ۴۳۷ شهید معلم و دانش‌آموز بابل اظهار داشت: معلمان و دانش آموزان در دفاع مقدس نه‌تنها در بُعد فرماندهی و رزمندگی خوش درخشیدند بلکه حتی با حضور فعال در مناطق جنگی مجتمع‌های آموزشی را برپا کرده و در بخش آموزشی انجام وظیفه کردند.

سردار ملکی افزود: متاسفانه در مازندران تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی نقش ممتاز آموزش و پرورش را برای تنویر افکار عمومی تشریح کنیم که امیدواریم با برگزاری چنین یادواره‌ها و چاپ کتاب‌ کاری اثربخش در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس با سه اشتباه بزرگ روبرو شد که این اشتباه همچنان در حال تکرار است، گفت: نظام سلطه در دفاع مقدس از  روحیه و اعتقاد معنوی مردم، قدرت ولایت‌فقیه، قدرت سپاه و کمک مردمی غافل شده بود و به خیال خام خود فکر می‌کرد در مدت یک هفته تهران را می‌تواند، فتح کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان این ملت همچنان فهم درستی از قدرت‌های موجود در ایران ندارند و به رجزخوانی‌های کور خود ادامه می‌دهند.

سردار ملکی دفاع مقدس را عاشورایی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر این دفاع جانانه نبود بدون تردید امروز جمهوری اسلامی هم در ایران وجود نداشت.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط کنونی با صبر و معرفت درست می‌توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

«مهدی جایمند» مدیر آموزش و پرورش بابل نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس پیکار نابرابری بود که دشمن با تمام قدرت به کشور حمله کرد و ملت ایران جانانه از خود دفاع کرد.

جایمند افزود: بدون تردید اگر رشادت‌های شهدا و ملت بزرگ ایران نبود امروز ایران اسلامی در جایگاه اقتدار قرار نداشت.

بر اساس این گزارش، شهرستان بابل ۴۳۷ شهید معلم و دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد ۳۵ شهید معلم و ۴۰۲ شهید دانش آموز بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها