مراسم عطر افشانی‌ گلزار شهدای بهشت رضا برگزار شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان نامگذاری شده مراسم غبارروبی و عطر افشانی در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 26September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم عطر افشانی در گلزار شهدای بهشت رضا «مشهد» با حضور حجت الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجید حسن­‌زاده» جانشین قرارگاه منطقه‌­ای ثامن­‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، «حسن جعفری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، کارکنان نیروهای مسلح، بسیجیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی (ره) مزار شهیدان را مطاف فرشتگان و میعادگاه عاشقان می‌دانستند و قطعا این ویژگی در مزار شهیدان وجود دارد.

وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس مومنین و مشتاقان شهدا در هزاران گلزار شهدا در سراسر کشور حضور پیدا می کنند تا جان و دل خود را به زلال معرفت شهیدان سیراب کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست. با برگزاری برنامه هایی همچون عطر افشانی مزار شهدا تلاش می کنیم تا یاد شهیدان را زنده نگهداریم و راه آنها را ادامه دهیم.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز در ادامه این مراسم گفت: هر چند شهدا نتوانستند به زیارت کربلا نائل شوند اما با نثار خون خود زیارت اباعبدالله الحسین (ع) را در ایام اربعین به بهترین نحو برای مردم کشورمان رقم زدند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای اینکه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم باید نسبت به دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران شناخت کامل پیدا کنیم و برای شناخت پیدا کردن مردم نیز در خصوص دفاع مقدس تلاش کنیم.

این مسئوول در پایان گفت: علی رغم اینکه خانواده شهدا با بی مهری هایی مواجه هستند اما وقتی که به دیدار آنها می رویم با گشاده رویی پذیرای ما هستند و فقط دغدغه اجتماعی دارند. باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان با حضور در مزار شهیدان و اهدا شاخه گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار