محمدباقر قالیباف:

رسالت رزمندگان دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی در داخل است/ آمریکا در حالت انفعال قرار دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتقال این باور که می‌شود بر خلاف جریان زندگی مادی حرکت کرد یک بخش از صدور انقلاب اسلامی تا انتقال نسل در داخل کشور است که باید توسط رزمندگان دفاع دمقدس صورت بگیرد.
کد خبر: ۳۶۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 27September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، «محمد باقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست پیشکسوتان، راویان و رزمندگان دفاع مقدس که در مسجد ایزدی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حرکت انقلاب اسلامی منطبق بر سنت الهی بود و بر خلاف جریان زندگی مادی دنیا حرکت می کرد.

وی افزود: جریان اصلی منطبق بر فرهنگ قرآنی نبود و در مقابل انقلاب اسلامی می خواست منطبق بر فرهنگ قرآنی حرکت کند.

قالیباف ادامه داد: اکنون که 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد وقتی به گذشته فکر می کنیم متوجه می شویم که وقتی در مسیر سنت الهی حرکت می کنیم خداوند متعال همه اجزا را تنظیم می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه خواست خداوند بود که انقلاب اسلامی به عزت و عظمت دست پیدا کند، خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی از شبه قاره هند تا مدیترانه گسترش پیدا کرده و مسلمانان کشورهای اسلامی در قالب فاطمیون، زینبیون و بدریون یکپارچه شدند. آمریکا به عنوان ائمه کفر است منفعل شده است و این نشانگر عظمت انقلاب اسلامی و صدور آن است.

وی تاکید کرد: انتقال این باور که می شود بر خلاف جریان مادی زندگی حرکت کرد یک بخش از صدور انقلاب اسلامی تا انتقال نسل در داخل کشور است. صدور انقلاب فقط در حوزه دفاعی، امنیتی و فرا مرزی محدود نمی شود. ما نیازمند آن هستیم که صدور انقلاب را در داخل کشور که نسل تغییر می کند دنبال کنیم و این وظیفه رزمندگان دفاع مقدس است.

قالیباف یادآور شد: نیروهای انقلابی با پیروزی انقلاب اسلامی انسجام پیدا کردند اما این دوره محدود بود. اساس آشنایی ما در دوران دفاع مقدس بود. در آن دوران یک ادبیات و یک سبک زندگی در شئونات ما در بعد مادی و معنوی حاکم شد.

وی افزود: فضای آن دوران ملتهب بود ولی آرامش داشتیم و با ثبات قدم و استوار رو به جلو حرکت می کردیم. سختی می کشیدیم ولی با نشاط و شادمان بودیم. دوستان و همرزمان ما به شهادت می رسیدند ولی دچار تردید نمی شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی نیازمندیم که بر رفتارهای دفاع مقدس و دستاوردهای آن با همان روش و منش محکم بایستیم. بهترین کسانی که در این حوزه می توانند اثرگذار باشند رزمندگان دفاع مقدس هستند که باید با استفاده از ابزار روز برای تحقق این مهم تلاش کنند. هر چند ابزارها تغییر کرده اند اما نگرش ها همچون گذشته منطبق بر سنت الهی است.

قالیباف در ادامه به مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: با شناختی که از حوزه اقتصادی و اجتماعی کشور داریم می توان با استفاده از نگرش دفاع مقدس و به دور از نگاه های فرصت طلبانه که نشان از وادادگی و غرب زدگی است مردم را به صحنه آورد و مشکلات موجود را حل کرد.

وی در پایان بیان خاطرات دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: خاطرات دفاع مقدس را بدون تحریف نقل کنید. خاطرات، ادبیات کلامی، شوخی ها، عزاداری ها و سبک زندگی دوران دفاع مقدس بزرگترین تجربیاتی هستند که می توان با استفاده از آن جامعه امروزمان را که منطبق بر سنت الهی است اداره کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار