برگزاری بیش از 100 یادواره و کنگره شهدا در محله‌های تهران

مدیرکل امورایثارگران شهرداری تهران از برگزاری بیش از 100 یادواره و کنگره شهدا در محلات شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ - 27September 2019

برگزاری بیش از صد یادواره وکنگره شهدا در محلات شهر تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش مهم رسانه در این عرصه اظهار داشت: در حالی که 31 سال از پایان جنگ سپری می‌شود، روایت رشادت‌ها و حمیت و مردانگی شهدا در هشت سال دفاع مقدس تداوم دارد که این امر بیانگر بزرگی و عظمت ایثار رزمندگان است.

وی حضور خودجوش و داوطلبانه رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی را بیانگر علاقه خالصانه آنان جهت صیانت و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بیش از چهار هزار و 200 رزمنده در دفعات متعدد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که این حضور، داوطلبانه و ناشی از ارادت خالصانه آنان در پیروی از دستورات رهبری بود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه 213 هزار شهید، 623 هزار آزاده و 45 هزار جانباز و مجروح بیانگر اوج ایثار و شهادت رزمندگان در دفاع از ناموس و خاک کشور بوده است، تصریح کرد: دفاع داوطلبانه در کشور در حالی رقم خورد که حضور متجاوزان بعثی در جنگ تحمیلی جز با دریافت تسهیلات و امکانات رفاهی فراهم نبود.

جلالی با بیان اینکه جامعه ایثارگری امروز نیز گمنامانه و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دنبال تداوم راه شهدا و خنثی سازی نقشه‌های پلید دشمن است افزود: دشمنان انقلاب بدانند که یاد و خاطره شهدا هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

وی با ابراز گلایه از برخی جوسازی‌های اخیر رسانه‌ای اظهار کرد: متاسفانه در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها موجب تکدر خاطر خادمین شهدا شدند و این در حالی است که شهرداری تهران همواره در راستای اعتلای نام شهدا کوشیده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه کسب رتبه اول شهرداری تهران در خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا در میان تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های فعال در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: این امر بیانگر عملکرد رضایت بخش شهرداری در خدمت رسانی به خانواده شهدا و جامعه ی ایثارگری است که متاسفانه منعکس جلوه داده شده است.

جلالی برگزاری بیش از صد یادواره وکنگره شهدا در سطح محلات شهر تهران خبر داد و افزود: بیش از چهار هزار و 500 دیدار تنها در 45 هفته به انجام رسیده که بیانگر توجه و برنامه ریزی ویژه شهرداری تهران به خانواده شهدا و ایثارگران بوده است.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی، تنها جنگ و حمله یک کشور به ایران نبود بلکه صف آرایی و اتحاد ملتها در مقابل کشور بود که البته به یاری خدا و اتحاد ملت در آن پیروز شدیم.

جلالی از بصیرت، ولایتمداری و ایمان به عنوان مهمترین عوامل موثر در این پیروزی یاد کرد و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در شهادت طلبی از یکدیگر سبقت گرفتند تا امروز اقتدار ایران اسلامی در جهان زبانزد شود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ذخایر ارزی عراق در ابتدای جنگ تحمیلی را 30 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در حالی این کشور علیرغم کمک‌های مادی و تسلیحاتی آمریکا، انگلیس و بیش از 30 کشور دیگر ضمن شکست در جنگ، متحمل بدهی سنگین 70 میلیارد دلاری شد، که رزمندگان اسلام با برخورداری از کمترین تسلیحات و بدون هیچ‌گونه پشتوانه از جانب دیگر کشور ها حماسه ساز این جنگ نابرابر شد.

وی از سوریه به عنوان تنها حامی ایران در جنگ مقابل عراق یاد کرد و افزود: ملت ایران نیز همواره در حمایت از سوریه کوشیده است به طوری که تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی و داوطلب در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و مقابله با داعش، صهیونیست‌ها، آمریکا و دیگر مزدوران استکبار، حماسه آفرینی کرده و پیروزی دیگر را رقم زدند.

جلالی حضور چشمگیر و داوطلبانه نیروهای نظامی و مردمی در دفاع از ارزشهای اسلامی را مثال‌‌زدنی دانست و تاکید کرد: ملت ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و دشمن امروز به دنبال ضربه به کشور از این زاویه است.

برای شناخت چشم انداز و اهداف انقلاب باید به حرف ها و کتاب های امام و شهید مطهری رجوع کرد

حجت‌الاسلام حسین قیومی دبیر ستاد سرگذشت پژوهی شهدای شهرداری تهران با بیان اینکه برخی ناخوشی‌های امروز را باید با خوشی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس رفع کنیم گفت: پس از سال 1342، شش ماه طول کشید تا متوجه شویم که امام کیست و چه عقایدی دارد. از آن زمان وقتی امام را باور کردیم تاکنون نه از عقاید خودمان خسته شده‌ایم نه از راه‌ امام جدا شده‌ایم.

وی با اشاره به دفاع جانانه افراد زیر 20 سال از نظام و انقلاب در دوران دفاع مقدس گفت: زمانی که جنگ شروع شد ما بدون هیچگونه امکاناتی باید جوانان انقلابی و پر شور آن زمان را مجهز می‌کردیم تا به دفاع از کشور بپردازند. با وجود تمام کاستی‌ها اما دیدیم که همان جوانان زیر 20 سال شکوه انقلاب را به منصه ظهور رساندند و از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع کردند.

حجت‌الاسلام قیومی با بیان اینکه امروز افتخار ما این است که جانبازانی داریم که از دل و جان برای انقلاب مایه گذاشتند. هرکسی به اسلام و انقلاب وفادار باشد ما هم به او وفاداریم و به آنها ارادت داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها