امام جمعه کرمانشاه:

ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با 70 کشور دنیا مقابله کرد

آیت الله مصطفی علما گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با 70 کشور دنیا مقابله کرد اما یک وجب از خاک، فکر، فرهنگ، اعتبار و شخصیت کشور عقب نشینی نکرد.
کد خبر: ۳۶۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ - 27September 2019

ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با 70 کشور دنیا مقابله کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس نباید فراموش شود و همواره باید زنده و محفوظ بماند.

وی عنوان کرد: در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی شاید بیش از 40 هزار مشکل بر ما گذشته باشد اما با توکل بر خداوند همه این مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.

آیت الله علما تاکید کرد: توانمندی ها و پیشرفت های انقلاب اسلامی با 40 سال پیش و حتی با 10 سال پیش هم قابل مقایسه نیست.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر اهمیت توکل بر خدا و داشتن امید گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن را امام راه حل به ما یاد داد و به یاری خدا از آن هم نتیجه گرفته ایم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب در این دیدار بر ضرورت اعتماد به جوانان مومن و حمایت از آنان تاکید کردند که این موضوع بیشتر بر عهده مسئولان دولتی است.

آیت الله علما افزود: جوان ها ذخیره کشور هستند و غفلت از توان و ظرفیت آنها اشتباه بزرگی است و مسئولان باید بدانند که کارهای مهم انقلاب به دست همین جوان ها صورت گرفته است.

امام جمعه کرمانشاه بسیاری از جوان ها، توانمند و خواهان کار و فعالیت هستند اما زیرساخت‌های آن مهیا نیست و طبعاً آماده کردن زمینه برای نقش آفرینی جوانان باید توسط دستگاه های دولتی صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت اتکا ببه توان داخلی و قطع امید کامل از بیگانگان تاکید کرد و آن را خط امام و رهبری دانست که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت الله علما با بیان اینکه جمهوری اسلامی، «جمهوری عزت» است گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با 70 کشور دنیا مقابله کرد اما یک وجب از خاک، فکر، فرهنگ، اعتبار و شخصیت کشور عقب نشینی نکرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید رهبر انقلاب بر داشتن وحدت کلمه را هم یادآور شد و گفت: باید از اختلاف و بگو مگو در داخل کشور خودداری کنیم زیرا این خط و آن خط کردن، هیچ نتیجه ای ندارد.

وی همچنین سالروز شهادت شهید عبدالکریم هاشمی نژاد به دست منافقین، سالروز شهادت سرداران فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در سانحه هوایی، سالروز بزرگداشت مولانا جلال الدین و سالروز شکستن حصر آبادان را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار