فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد:

دفاع مقدس به ما آموخت که مقاومت در برابر دشمن نتیجه‌بخش است

سرهنگ مجید سوری گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و بدانیم که مقاومت در برابر دشمن نتیجه‌بخش است.
کد خبر: ۳۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 27September 2019

دفاع مقدس به ما آموخت که مقاومت در برابر دشمن نتیجه‌بخش است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «مجید سوری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار  داشت: تثبیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ثبات و امنیت پایدار از برکات دوران طلایی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به علل تهاجم دشمن به کشور در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب تجزیه‌طلب‌ها در نقاط مختلف کشور ندای جدایی‌طلبی سر می‌دادند و از این رو بخش عظیمی از توان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج مردمی صرف مقابله با تجزیه‌طلبان می‌شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد خاطرنشان کرد: از سویی در آن زمان رییس جمهوری وابسته در رأس کار قرار داشت که نه تنها حمایتی در مواجهه با حوادث و تجزیه‌طلبان نداشت، که خود منشأ بخشی از مشکلات بود.

سوری بیان کرد: رییس جمهور کشور در آن شرایط به واسطه رفتارهای نابخردانه و دیکته شده آمریکا کشور را دچار تفرق و تشتت کرده و میتینگ‌های سیاسی مختلفی در به چالش کشیدن انقلاب برگزار شد که حاکمیت و دلسوزان انقلاب را نشانه گرفته بودند.

وی ادامه داد: از سویی در آن شرایط نیروهای مسلح سازمان جدیدی به خود نگرفته بودند و ارتش در حال بازسازی بود، سپاه سازمان دفاعی نداشته و بسیج مردمی در قالب یک سازمان رزم ظهور نیافته بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: در چنین شرایطی دشمن تا بن دندان مسلح که مورد حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب قرار داشت، با پشتوانه پول‌های نفتی کشورهای متحجر عرب و توان رزم بالا به بهانه اروندرود و دامن زدن به اختلاف بین عرب و عجم تهاجم گسترده‌ای را برای از پای درآوردن ملت ایران به راه انداخت.

سوری در خصوص عوامل شکست رژیم بعث عراق در حمله به کشور ایران تاکید کرد: دشمن در معادلات خود رهبری پیامبرگونه امام راحل را نادیده گرفته بود، از سویی ایجاد وحدت کلمه در بین آحاد مردم و تأسی به رهنمودهای امام خمینی (ره) از عوامل پیروزی ملت بود.

وی ادامه داد: مهمتر از همه توکل ملت به خداوند متعال و تأسی از عاشورا و چشم بریدن از ابرقدرت‌ها و کمک دیگر کشورها پیروزی را برای ایران اسلامی رقم زد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به برکات دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و بدانیم که مقاومت در برابر دشمن نتیجه‌بخش است.

سوری اظهار کرد: ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین آحاد ملت در برابر دشمنان، تثبیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ثبات امنیت پایدار در کشور از دیگر برکات دفاع مقدس است.

وی از باور به توان خودی به عنوان یکی دیگر از برکات دفاع مقدس یاد و خاطر نشان کرد: کشوری که در اوایل جنگ حتی توان تامین سیم خادار را نداشت، امروز در عرصه دفاعی نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه دشمن از توان آن در هراس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد درس مقاومت را یکی دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: ایستادگی و مقاومت امروز ملت ایران در برابر دنیای استکبار از دستاوردهای آن دوران طلایی است.

سوری تسلیم و سازش‌ناپذیری در برابر دشمن، شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها و افشای چهره دشمنان ملت در داخل و خارج را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و افزود: در این دوران مدل جدیدی از مدیریت به عنوان مدیریت جهادی معرفی شد که امروز موفقیت‌های خود را مرهون آن می‌دانیم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس رسوایی بزرگی را برای جنایتکاران رقم زده و چهره واقعی آن را در پشت شعارهای حقوق بشری نمایان ساخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد دشمن‌شناسی را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: با وجود خیانت‌ها و مشکلاتی که منافقان برای ملت ایران ایجاد کردند، متاسفانه عده‌ای به دنبال تطهیر چهره این کوردلان و جنایتکاران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار