امام جمعه بجنورد:

دفاع مقدس نشان داد اعتماد به نسل جوان نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی گفت: دوران دفاع مقدس نشان داد که تکیه و اعتماد به نسل جوان نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه ندارد.
کد خبر: ۳۶۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 27September 2019

همه قوا در حوزه پیشگری و مبارزه با فساد وارد عمل شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» امام جمعه شهرستان بجنورد امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: علم و دانش باعث رشد شخصیت انسان، توسعه وجودی و فطری انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی، بی‌سواد وجود داشته باشد، گفت: لازمه زندگی سالم و متعالی تحصیل علم است و در شان مسلمان نیست که با وجود شرایط و امکانات، بیسواد بماند.

یعقوبی ادامه داد: در خراسان شمالی که سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است خیلی بد است که بی سواد داشته باشیم بنابراین والدین باید در تحصیل فرزندان خود تلاش کنند و همچنین اگر خود بی سواد هستند از امکانات موجود برای بهره گیری از سواد استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان بجنورد سپس بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور و استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه این سند هنوز در آموزش و پرورش، به مرحله اجرا نرسیده است و نباید از این سند غافل شد، بلکه باید هر چه سریع تر آن را به مرحله اجرا درآورد چرا که اگر این سند تحول به درستی اجرا شود، به سمت قله های رشد و رویش حرکت می کنیم.

وی افزود: نباید منتظر اسنادی مانند 2030 که در پی منحرف کردن دانش آموزان ما است، باشیم چرا که این اسناد، استعماری هستند و برای فرزندان ما مناسب نیست.

امام جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان، آینده کشور هستند و تکیه به جوانان، مهم ترین درس دفاع مقدس است.

یعقوبی یادآور شد: میانگین سن رزمندگان دوران دفاع مقدس بین 20 تا 30 سال بود و همه دنیا دیدند که جوانان ما در جبهه ها باعث پیروزی کشور شدند و برای ایران اسلامی عزت و سربلندی به ارمغان آوردند و دفاع مقدس نشان داد که تکیه و اعتماد به نسل جوان نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه ندارد.

وی با اشاره به تحریم های موجود در کشور گفت: همانطور که امام خامنهای فرمودند، جمهوری اسلامی جمهوری عزت است و مذاکره تنها منوط به برداشتن تحریم‌ها و برگشتن آمریکا پای برجام است.

یعقوبی تصریح کرد: مفسدان اقتصادی، کشور را فلج کرده و پولدارهای خائن و تروریست های اقتصادی با انجام احتکار و قاچاق کالا، خون مردم را در شیشه کرده اند؛ خوشبختانه قوه قضائیه به صورت جدی برای مبارزه با فساد وارد میدان شده اما لازم است همه قوا در حوزه پیشگری و مبارزه با فساد وارد عمل شوند و این آفت را ریشه کن کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار