دانشمندی که تسلیم شرایط نشد

روحیه و خودباوری شهید تهرانی مقدم آنقدر بود که با کمبود امکانات، تلاش‌های زیادی می‌کرد و هیچگاه ناامید نمی‌شد و همین روحیه بعدها منشاء تحولی عظیم در صنایع موشکی ما شد.
کد خبر: ۳۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 20December 2014

دانشمندی که تسلیم شرایط نشد

به گزارش خبرنگار حماسه وحهاد دفاع پرس، شهید تهرانی مقدم با روحیه خودباوری و اطمینانی که داشت، علی رغم آن که بعضی شرایط لازم برای عملی کردن طرح ها فراهم نبود اما او باز هم دست از تلاش بر نمی داشت. این ویژگی او در زمان دفاع مقدس که کمبود امکانات وجود داشت، برجسته بود و همین روحیه بعدها نیز منشاء تحولی عظیم در صنایع موشکی شد.

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مقطعی از دوران دفاع مقدس که فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را برعهده داشت، درباره شهید تهرانی مقدم میگوید:

اواخر اسفند سال 62 در عملیات خیبر، وقتی که رزمندگان اسلام در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و دژ طلائیه سقوط نکرد و حتی یگان زرهی سپاه اسلام نتوانست به این دژ نفوذ کند؛ حاج حسن تهرانی مقدم با اطمینان خاطر گفت که می تواند موشکی درست کند و دژ را بزند. ما متعجب بودیم که او چگونه می خواهد با این امکاناتی که داریم این کار را انجام بدهد. اما شهید تهرانی مقدم رفت و با وسایلی که آن جا در دسترس بود، موشک خاصی را بر روی وانت تعبیه کرد و با تلاش مجدانه خویش دنبال زدن دژ طلائیه بود، هرچند که شلیک موشک با موفقیت انجام نشد اما این رفتار نشان می داد که وی با چه نگاهی و از کجا فعالیت خود را شروع کرده است؛ ایشان هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی تسلیم نشد و خود را نباخت.

اگر امروز در بحث فناوری موشکی، جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارد، بر میگردد به همین روحیه خودباوری ای که در وجود این شهید والا مقام و یاران عزیزش تجلی داشت. اگر امروز ما تبدیل به یک قدرت موشکی با قدرت بازدارندگی بسیار زیاد در مقابل تهاجم ها به کشور شده ایم، روحیه خودباوری در سایه ایمان و تلاش مجاهدانه و خالصانه حاج حسن مقدم و یاران اوست که این مهم را برای ما فراهم کرده است.

جوانان امروز ما باید بدانند که ما با خودباوری و اتکا به خویشتن خویش همراه با توکل به خدا و توسل به ائمه(علیهم السلام) به این جا رسیده ایم و در شرایطی که نظام استکبار یکپارچه برای براندازی ما تلاش می کند، خواب را از چشمان دشمن ربوده ایم لذا ادامه این راه نیز با ادامه استمرار روحیه خودباورانه سهل و ممتنع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار