پیشنهاد جالب ایرانی‌ها به سفیر آلمان در روز جهانی گردشگری+ تصویر

کاربران توییتر به مناسبت روز جهانی گردشگری در پیشنهادی جالب از سفیر آلمان خواستند تا از شهر‌های شیمیایی شده ایران بازدید کند.
کد خبر: ۳۶۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 28September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سفیر کشور آلمان روز گذشته در توییتی به مناسبت روز جهانی گردشگری از کاربران ایرانی خواست تا بهترین مناطق گردشگری ایران را معرفی کنند.

برخی از کاربران در اقدامی جالب و کنایه‌آمیز از سفیر خواستند سفری به شهر «سردشت» و شهر‌هایی تحت بمباران شیمیایی در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بزند و از نزدیک آثار برجای مانده از بمب‌های شیمیایی ساخت آلمان را ببیند. همچنین برخی کاربران بازدید از آسایشگاه جانبازان شیمیایی و بیمارستان‌های مربوط به بیماران سرطانی را به سفیر آلمان توصیه کردند.

پیشنهاد جالب ایرانی‌ها به سفیر آلمان در روز جهانی گردشگری+ تصویر

پیشنهاد جالب ایرانی‌ها به سفیر آلمان در روز جهانی گردشگری+ تصویر

در طول هشت سال جنگ تحمیلی آلمان با ارائه تسلیحات شیمیایی به صدام از او در برابر حمله به ایران حمایت کرد. موسسه «وزینتال» از موسسات مرتبط با مسائل نظامی خاورمیانه در پاریس طی گزارشی اعلام کرد که ۸۶ شرکت آلمانی برای ارائه تسلیحات شیمیایی به عراق با این رژیم قراداد داشتند.

سال ۱۳۶۵ در میانه‌های جنگ، یک نشریه آلمانی با نام «اشترن» گزارشی از تسلیحات شیمیایی عراق و کارخانه صنایع شیمیایی این کشور در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد، منتشر کرد. کارخانه‌ای به وسعت ۲۵ کیلومترمربع که در آن دو ردیف سیم خاردار بلند نصب شده و به وسیله موشک‌های زمین به هوا محافظت می‌شد.

رژیم صدام در کارخانه مزبور، «گاز خردل»، «تابون» و «سارین» جهت استفاده در جنگ علیه ایران، تولید می‌کرد. نکته قابل تامل آنکه مواد اولیه و تجهیزات این کارخانه با هزینه تقریبی یک میلیارد مارک از شرکت‌های آلمانی و مشخصا شرکتی با نام «پیلوت پلانت» تهیه شده بود.

مشابه این گزارش، نوشته‌ای در مجله است که در آن از سهیم بودن کشور آلمان در ایجاد شرکت گاز‌های شیمیایی گفته است. ادو اولفکات، خبرنگار آلمانی روزنامه مشهور «فرانکفورتر آلگماینه» که در دوران جنگ تحمیلی خبرنگار اعزامی این روزنامه به مناطق جنگی عراق بود، می‌گوید: مقامات آلمانی بسیار خرسند بودند که این گاز‌ها را برای استفاده علیه ایران به صدام داده‌اند.

در گزارش نشریه آلمانی «اشترن» به این نکته نیز اشاره شده بود که در طول جنگ میان ایران و عراق شرکتی در هامبورگ واقع در شمال آلمان، برای تولید گاز خردل، ماشین‌آلات به بغداد صادر می‌کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها