دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دستاورد نیویورک؛ مقاومت در برابر زورگویان

بازتاب اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل در رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه «گزینه اصلی ملت ایران در برابر استکبار «مقاومت» است و به هیچ عنوان در شرایط فشار حداکثری و در صورت وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها پای میز مذاکره نمی‌نشینند، مگر در قالب برجام»، به صورت گسترده در حال انعکاس است.
کد خبر: ۳۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ - 28September 2019

دستاورد نیویورک؛ مقاومت در برابر زورگویانبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به آمریکا جهت حضور و سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بازخورد و پوشش خبری گسترده در داخل و خارج از کشور همراه شده است.

این سفر که از ابتدا با مشکل صدور دیروقت ویزا برای رئیس جمهور و بعضی همراهان و عدم صدور برای بعضی از مسوولان و اعضای هیأت ایرانی همراه بود، برای مقامات جمهوری اسلامی فرصت یک مقابله رسانه‌ای را فراهم کرد تا عدم تعهد آمریکا نسبت به توجه به موقعیت و شرایط لازم برای مقامات کشور‌های عضو سازمان ملل در زمان حضور در نیویورک را بیش از پیش به مردم جهان نشان دهند.

یکی از مجموعه‌هایی که قرار بود مانند هر سال، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کنند، خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور بودند که به علت عدم صدور ویزا، امکان سفر آنان به نیویورک فراهم نشد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حتی از قلم خبرنگاران ایرانی نیز در هراس هستند.

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل نیز یکی از صریح‌ترین سخنرانی‌های بیان شده در تاریخ فعالیت سیاسی رئیس جمهور است. وی در سخنان خود، که بدون حضور مقامات ارشد آمریکایی بیان شد، تحریم‌های آمریکا رو تهدیدی بین‌المللی عنوان و خاطرنشان کرد تا زمانی‌که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران اعمال می‌شود، دلیلی برای مذاکره وجود ندارد.

رئیس جمهور همچنین با رد اظهارات مقامات رژیم سعودی و چند کشور اروپایی در انجام حمله به تاسیسات نفتی عربستان (آرامکو) از سوی ایران اظهار کرد: سعودی‌ها آتش این جنگ را علیه ملت یمن به راه انداختند و حالا این آتش به خود آن‌ها سرایت کرده است.

در حاشیه حضور رئیس جمهور در نیویورک، شبکه‌های تلویزیونی و نخبگان آمریکایی نیز با دکتر حسن روحانی گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور در این گفت‌وگو‌ها با تأکید بر مواضع ملت ایران در احترام متقابل نسبت به دیگر ملت‌ها، ضمن اشاره به موضوع صهیونیسم بر آزادی تمام اقلیت‌های دینی، از جمله یهودیان، در ایران تأکید و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین فلسطین، تمام کشور‌های همسایه را مورد تهدید‌های گسترده قرار داده است.

در همین حین که سخنرانی رئیس جمهور با استقبال مقامات و چهره‌های بین‌المللی مواجه شد، عادل الجبیر وزیر مشاور امور خارجه رژیم سعودی در یک همایش ضد ایرانی در نیویورک که توسط وابستگان به گروهک تروریستی منافقین سازماندهی شده بود، شرکت و ضمن تأکید بر افزایش فشار‌ها بر ایران، تهران را به انجام حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد.

این در حالی است که رئیس جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا، از دولت‌های غربی و سعودی خواست عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای و اطلاعات و اسناد ادعایی که ثابت می‌کند ایران در این حمله دست داشته است را منتشر کنند.

موضع‌گیری‌های قاطعانه رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل هم در جهان و هم در داخل کشور مورد توجه قرار گرفت؛ اما عده‌ای انگشت‌شمار در داخل کشور با طرح ابهامات و شبهات سعی در زیر سوال بردن این موضوع داشتند. بدیهی است، مواضعی از این دست در شرایطی که بازتاب اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل در رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه گزینه اصلی ملت ایران در برابر استکبار مقاومت است و به هیچ عنوان در شرایط فشار حداکثری و در صورت وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها پای میز مذاکره نمی‌نشینند، مگر در قالب برجام، به صورت گسترده در حال انعکاس است، فرصتی به دشمنان انقلاب اسلامی خواهد داد تا سعی کنند جبهه درونی کشور را دارای اختلاف و تزلزل نشان دهند؛ موضوعی که همواره مورد مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها