رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی:

مرز خسروی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است

جعفر همتی گفت: امنیت در هرجایی، هر منطقه و هر کشوری نسبی است، اگر مرز امنیتی نداشته باشد قطعا شورای امنیت ملی دستور بازگشایی آن را نخواهد داد؛ به جرأت می‌توان گفت مرز خسروی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است.
کد خبر: ۳۶۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ - 28September 2019

مرز خسروی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «جعفر همتی» رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: مرز خسروی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای کشور در سفر به عتبات عالیات بوده و مردم استان کرمانشاه به میزبانی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در طول تاریخ همواره زبانزد بوده و هستند.

همتی زیرساخت‌های فراهم شده در این مرز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قطعا یکی از بهترین‌ زیرساخت‌ها به اذعان مسؤولان کشوری و زائرانی که تاکنون از این مرز مشرف به زیارت عتبات عالیات شده‌اند در مرز خسروی فراهم شده است.

وی در خصوص امنیت در این مرز و مسیر راه در عراق، اضافه کرد: امنیت در هرجایی، هر منطقه و هر کشوری نسبی است، اگر مرز امنیت نداشته باشد قطعا شورای امنیت ملی دستور بازگشایی آن را نخواهد داد؛ به جرأت می‌توان گفت مرز خسروی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است.

همتی افزود: اگر خطری در این مرز زائران اربعین حسینی را تهدید می‌کرد، قطعا مسؤولان استان کرمانشاه هیچگاه راضی به بازگشایی آن نمی‌شدند.

وی در خصوص ثبت‌نام در سامانه سماح و مبلغ دریافتی با یادآوری توضیحات حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین، گفت: مبلغی که هلال احمر از هر زائر در طول سال و در غیر از ایام اربعین برای خدمات درمانی دریافت می‌کند 16 هزار تومان است که این مبلغ به 7 هزار تومان رسیده است؛ همه بیمه‌گذاران کشور نمی‌توانند خدمات حداکثری در عراق به زوار ارائه دهند و مبلغ بیمه سال گذشته به ازای هر نفر 16 هزار تومان بوده و امسال این مبلغ  15 هزار تومان اعلام شده است.

 رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی افزود: طبق گفته ذوالفقاری، حتی یک ریال از این 7 هزار تومان و 15 هزار تومان به هیچ دستگاهی داده نمی‌شود این مبلغ با حضور دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی و نماینده ستاد اربعین پیگیری و مطرح شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار