امیر محمودی عنوان کرد؛

ایفای نقش سربازان در مأموریت‌های پدافندی و دریایی

معاون اجرایی ارتش گفت: امروز بار سنگین اجرای مأموریت‌های گوناگون ارتش در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، پدافندی و دریایی بر عهده سربازان است.
کد خبر: ۳۶۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 28September 2019

سربازان مأموریت‌های مختلفی را در ارتش بر عهده دارندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در همایش تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس که امروز (شنبه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به اینکه سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: سربازان فرزندان ملت هستند و باید سربازی بستر تجربه‌اندوزی و پختگی جوانان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه واژه سربازی در ساختار نیرو‌های مسلح و ارتش از مفهوم عمیقی برخوردار است، عنوان کرد: امروز بار سنگین اجرای مأموریت‌های گوناگون ارتش در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، پدافندی و دریایی بر عهده سربازان و فرزندان همین مرز و بوم است، که باید قدر زحمات این عزیزان را در پاسداری و حراست از کشور بدانیم.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند، گفت: سربازی یعنی تا پای جان در راه دین، وطن، نظام و ولایت، ایستادن و تلاش کردن.

امیر محمودی با اشاره به مقاومت و پایداری جانانه‌ای که سربازان در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند، افزود: حضور با رشادت سربازان و رزمندگان اسلام سبب کسب فتوحات بزرگ شد و اگر امروز کشور ما از امنیت برخوردار است به علت آن سابقه و تجربه سختی است که دشمن در دوران دفاع مقدس و مقابله با سربازان و فرزندان ملت ایران به دست آورد.

وی با بیان اینکه دشمن بعثی با خیال فتح سه روزه استان خوزستان جنگ را آغاز کرد، گفت: حضور مقتدرانه نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی ارتش و مقاومت مردمی و سایر نیرو‌های مسلح باعث شد تا دشمن این آرزو را به گور ببرد.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، ارتش با کمبود نیرو مواجه بود و به همین خاطر بار‌ها پیش می‌آمد که یک سرباز مسئولیت جانشین گروهان عملیات یا فرماندهی دسته را بر عهده بگیرد.

امیر محمودی در پایان با اشاره به خدمات سربازان در شرایط و حوادث ناگوار، خاطرنشان کرد: سربازان نیرو‌های مسلح، اعم از ارتش، سپاه و همه ارکان نیرو‌های مسلح در سیل اخیر پای کار آمدند و به یاری مردم شتافتند که این باید برای همه ما درس و مایه مباهات باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار