سرهنگ ساسانیان فرد:

مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند

فرمانده مرکز آموزش 08 ارتش در خاش گفت: مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس و شرایط دشوار جنگ در جانفشانی و ایثارگری پیشگام بودند.
کد خبر: ۳۶۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ - 28September 2019

مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس پیشگام بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سرهنگ «عبدالرحمان ساسانیان فرد» فرمانده مرکز آموزش 08 ارتش در اجتماع نمازگزاران مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش اظهار داشت: حدود دو هزار و 500 شهید در این استان وجود دارد که با افتخار می‌توانیم بگوییم افزون بر 500 شهید ما از عزیزان بلوچ و اهل سنت هستند.

وی افزود: مردم غیور، مومن و انقلابی بلوچ ما در مرزهای سیستان و بلوچستان با ویژگی ولایت مداری و بیگانه ستیزی با شایستگی از ارزش‌ها و مرزهای میهن اسلامی پاسداری می کنند و در دوران جنگ هشت ساله ایران در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و کشور دلاورمردانه و شجاعانه حاضر شدند و برای کشور عزت و افتخار کسب کردند.

سرهنگ ساسانیان فرد ادامه داد: فرماندهان بلوچ از خطه دلاورخیز خاش در دوران دفاع مقدس بسیار با قدرت و تدبیر در میدان جنگ حضور داشتند و چنانچه همه می‌دانیم سرهنگ صاحب کردی با یک گردان و کمترین تجهیزات و امکانات جنگی به راحتی تیپ و لشکر دشمن بعثی را از پای در می آورد، لذا مردم بلوچ ما باعث افتخار و سربلندی برای مردم ایران اسلامی هستند.

فرمانده مرکز آموزش 08 خاش با یادآوری اینکه دشمنان اسلام با طرح ریزی جنگ میان دو ارتش قدرتمند ایران و عراق نابودی مردم مسلمان را کلید زدند و صدها هزار نفر از مردم دو کشور اسلامی در این جنگ از بین رفتند و چنانچه بعد ها نیز مسلمانان را در کشورهای عراق و یمن و لیبی و غیره نابود کردند، گفت: متاسفانه در ممالک اسلامی شاهد جنگ و درگیری و کشتار مردم مسلمان به دست همدیگر هستیم و دشمنان با دامن زدن به اختلاف از دور نظاره گر نابودی امت اسلامی می‌باشند.

سرهنگ ساسانیان فرد با اشاره به اینکه حفظ و تقویت مباحث وحدت و انسجام اسلامی و اخوت و برادری از رمز های مهم رسیدن به موفقیت و ناکام گذاشتن دشمنان به شمار می رود، افزود: ایران اسلامی با وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی و اتحاد ملت و با اعتقاد به قدرت نصرت پروردگار متعال هرگز روی شکست را نخواهد دید و هم اینک نیز بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد التماس های سران استکباری برای مذاکره و گفتمان هستیم.

وی گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکائی سبب درهم شکستن ابهت دفاعی و رزمی دشمنان شد، دشمن ما دو راه بیشتر ندارد، یا اینکه حمله نظامی به ایران کند که این گزینه به حول و قوه الهی شکل نمی گیرد و یا اینکه قدرت بین المللی ایران را در سطح منطقه به رسمیت بشناسد و به همین خاطر هست که به دنبال واسطه و میانجیگری است تا ایران را به پای مذاکره بکشاند.

فرمانده مرکز آموزش 08 خاش با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و سال های نخستین جنگ دشمن بعثی می خواست یک هفته ای و کمتر به پیروزی برسد و در تهران جشن پیروزی بگیرد، گفت: در آن زمان ارتش ما بیش از 40 درصد قدرت بیشتر نداشت لذا نیروهای مردمی پای کار آمدند و بسیج و سپاه شکل گرفت و در نهایت با حضور مقتدرانه بسیج و سپاه و ارتش ابهت دشمنان در هم شکست و شاهد موفقیت های ارزشمندی در جنگ هشت ساله بودیم و به رکوردهای بزرگ و تاریخی دست پیدا کردیم که نظیر آنها در تاریخ وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار