امیر حاتمی در همایش ملی پیشکسوتان جهاد و مقاومت:

هرگونه تجاوز به کشور با پاسخی کوبنده مواجه می‌شود/ قدرت یمنی‌ها افزایش می‌یابد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما با تجاوز به حریم کشورمان حتی در کمترین سطح هم که رخ دهد، به‌شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود، یقیناً پاسخ ما نیز شدت بیشتری خواهد داشت.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ - 29September 2019

حاتمیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در سومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جلسات مرتبط با شهدا و دفاع مقدس، ارزشمندترین و بابرکت‌ترین جلساتی است که باعث بالندگی جمهوری اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در واقع وقتی انسان به مقام شهدا توجه می‌کند، از این بلندی مقام تعجب می‌کند؛ چون در کلام خدا و معصومین (ع)، مقامی غیرقابل باور تبیین شده و گویی خداوند متعال، شهدا را برای خود خریده است؛ البته رسیدن به مقام شهادت آسان نیست.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهید آگاهانه همه هستی خود را در راه خداوند متعال فدا می‌کند، افزود: بالاترین رستگاری در طول تاریخ و نیکوترین پاداشی که می‌توان در برابر عمل انسان به او عطا کرد، شهادت است.

فرهنگ ایثار و شهادت در تک‌تک سلول‌های ما نهفته است

امیر حاتمی بیان کرد: خدا را شاکریم که مکتب و کشور ما مکتب و کشور شهداست. ما هر سال در ماه محرم مشق شهادت می‌کنیم؛ چون این فرهنگ در تک‌تک سلول‌های ما نهفته است.

وی ادامه داد: شاید دنیا باورش نمی‌شد که اگر توطئه بزرگی را برای منطقه ما طرحی کند، دوباره مردانی پیدا شوند که جان خود را کف دستان خود بگیرند و از حرم اهل بیت (ع) و وحدت جهان اسلام دفاع کنند؛ کاری که شهدای مدافع حرم آن را انجام دادند.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا بنایی را در منطقه غرب آسیا پایه‌ریزی کند که از یک سو سال‌های سال شیعه و سنی با هم درگیر باشند و از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در آرامش باشد و آمریکا هم به چپاول کشور‌های منطقه  ادامه دهد.

سرتیپ حاتمی افزود: در حالی که ۹۰ درصد خاک سوریه اشغال شده بود و استکبار جهانی پول و سلاح فراوانی به مخالفان حکومت سوریه می‌داد، شرور‌ترین انسان‌ها آموزش دیده بودند تا با شیعه بجنگند.

وی ادامه داد: البته ماجرا فقط به این موضوع منتهی نمی‌شود، زیرا فرهنگ شهادت آثار ماندگاری برای کشور ما داشته است؛ به عبارت دیگر در دفاع مقدس آموختیم که چون دشمن با تمام توان می‌خواهد ما نباشیم، تنها راه ماندگاری، مقاومت و متکی به خود بودن است.

وزیر دفاع گفت: ما امروز در حوزه صنایع دفاعی می‌توانیم تمام نیازهای خود را در عرصه دفاعی تأمین و از محصولات ساخت خود استفاده کنیم؛ آنچه در مقابله با تروریست‌ها و شیطان بزرگ و همچنین پهپاد آمریکایی اتفاق افتاد، این موضوع را تأیید می‌کند.

هرگونه تجاوز به کشور با پاسخی کوبنده مواجه می‌شود

امیر حاتمی تأکید کرد: ما با تجاوز به حریم کشورمان حتی در کمترین سطح هم که رخ دهد، به‌شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود، یقیناً پاسخ ما نیز شدت بیشتری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروز سیاست آمریکا علیه ما «فشار حداکثری» است و معنایش این است که اگر بتوانند، ما را از اکسیژن، آب و هوا محروم می‌کنند و این حرف آن‌ها شعار نیست. موقعی که وزیر خارجه ما در آمریکاست و می‌خواهد برای ملاقاتِ نماینده کشورمان در سازمان ملل به بیمارستان برود، آمریکایی‌ها نمی‌گذارند؛ این موضوع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را از همه چیز محروم کنند.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز راهی به جز آن راهی که در دفاع مقدس پیموده شد، وجود ندارد؛ البته در بخش‌هایی از کشور این حرکت آغاز شده است.

امیر حاتمی گفت: امروز دشمن مسایل اقتصادی ما را نشانه گرفته و می‌خواهد با فشار در این حوزه یا ما را به تسلیم وادارد و یا ما را از پای درآورَد؛ زیرا تصور می‌کند که نقطه ضعف ما دراین حوزه است.

وی ادامه داد: باور مقاومت، توسعه یافته است به نحوی که دیگر متعلق به ایران نیست؛ به‌عنوان مثال در فلسطین بعد از ۷۰ سال که تلاش کردند تا این ملت را تسلیم کنند، نتوانستند موفق شوند؛ زیرا مردم فلسطین هر روز به مقاومت باورمند‌تر شدند و در یمن نیز که فکر می‌کردند، می‌توانند تنها در عرض چند روز این کشور را اشغال کنند، باز هم نه‌تنها نتوانستند، بلکه مرکز اهدافی ویژه در چندین کیلومتری عمق خاک دشمن توسط نیرو‌های مقاومت یمنی مورد اصابت قرار می‌گیرند.

افزایش قدرت یمنی‌ها

وزیر دفاع گفت: اگر امروز دشمنان با شرمندگی دیگران را متهم می‌کنند به خاطر این است که فکر می‌کنند چنانچه یک حریف قدرتمند را معرفی کنند، این مسئله می‌تواند برای آن‌ها مقداری آبرو بخرد؛ اما این موضوع ثابت کرد که یمنی‌ها پیشرفت خواهند کرد و از این نیز قدرتمند‌تر خواهند شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه در سوریه و عراق پوزه استکبار جهانی به خاک مالیده شد و این‌ها همه نتیجه فرهنگ مقاومت و شهادت است، گفت: مقاومت در کشور ما موجب شده که امروز دشمنان از فشار حداکثری به سمت «التماس حداکثری» بروند.

وزیر دفاع با بیان اینکه با همکاری و همدلی می‌توانیم در مقابل راهبرد فشار حداکثری دشمن پیروز و سربلند باشیم، گفت: در سالی که دشمن می‌خواست سال پر فشاری برای ما باشد، ما دستاورد‌های بسیاری داشتیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار