دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی:

ماموریت اصلی آستان قدس رضوی در اربعین انجام فعالیت‌های فرهنگی است

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: مأموریت اصلی آستان قدس رضوی در جریان اربعین فعالیت فرهنگی است و به همین منظور چند برنامه فرهنگی در ستاد اربعین ای آستان مقدس تعریف ‌شده است.
کد خبر: ۳۶۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 29September 2019

ماموریت اصلی آستان قدس رضوی در اربعین انجام فعالیت‌های فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از مرکز اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محسن منصوری دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه کنگره ملی «شعر اربعین موکب کلمات» که در سالن اجتماعات آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پاسداشت حماسه بزرگ عاشورا و اربعین حسینی مسئولیت و تکلیفی است که در سال‌های اخیر بر عهده بنیاد کرامت رضوی قرار داده‌ شده است و هر ساله نقش آن پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

وی ادامه داد: ائمه معصوم (ع) و به‌ویژه حضرت رضا (ع) همواره واقعه عاشورا را زنده نگه‌ داشته‌اند و پیروان این خاندان نیز به تأسی از ایشان نوکری این شجره طیبه را برعهده ‌گرفته‌اند که یکی از این افراد دعبل خزایی است.

منصوری با بیان اینکه سعی کردیم به نصرت دستگاه اهل ‌بیت (ع) قدمی برداریم و در همین راستا از بیانات حضرت رضا (ع) به دعبل در حوزه شعر الگو گرفته شد، افزود: به برکت جلسات رهبری با شاعران و مداحان و ستایشگران مسیر تعالی شعر هر روز روشن تر شده است و از این ‌جهت سعی داریم در مسیر کمک به این جریان قدمی برداشته شود.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی بیان کرد: با حمایت از جشنواره ملی شعر اربعین با عنوان موکب کلمات هدف داشتیم محتوای ارزشمندی برای پاسداشت حماسه عاشورا و جریان اربعین تولید شود.

وی تصریح کرد: شاعران مسئولیتی از جنس روشنگری دارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب شعر یک ثروت ملی است و شاعران خزانه‌دار این ثروت هستند. مجاهدت در عرصه شعر در حقیقت لبیک عملی به ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) است. رهبر انقلاب اسلامی در خصوص حدیث امام صادق (ع) در خصوص بهشتی شدن شاعران اهل ‌بیت (ع) فرموده‌اند ارزش و جایگاه شعر در آن زمان تا حدی بالا بوده است که به شاعران وعده بهشت داده ‌شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: محتوای ارائه شده در جشنواره ملی شعر اربعین در قالب کتاب تولید شده است و امیدواریم بر غنای آن روز به روز افزوده شود.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب طبق بررسی‌های انجام‌شده برای مسابقه کتاب‌خوانی به کتابی که دارای جامعیت در همه حوزه‌های عاشورا و اربعین باشد دست پیدا نکردیم و به همین منظور تصمیم بر این شد تا برای تألیف چندین کتاب و رمان به‌ صورت حمایتی و مسابقه‌ای برنامه‌ریزی کنیم.

در این مراسم نماد جشنواره، آلبوم صوتی و کتاب موکب کلمات رونمایی شد و به 11 نفر از شاعران و مداحان شرکت کننده در این جشنواره هدایای نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها