برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در بیرجند

در آخرین روز از هفته دفاع مقدس که به نام «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان دفاع مقدس» نامگذاری شده طی مراسمی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در بیرجند تقدیر شد.
کد خبر: ۳۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 29September 2019

همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در بیرجند برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امروز طی مراسم بزرگداشتی فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی استاندار و جمعی از فرماندان ارشد نظامی و انتظامی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

یکی از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم گفت: در طول دفاع مقدس پنج تا شش میلیون رزمنده در جنگ حضور داشتند که 500 هزار نفر از این رزمندگان شامل شهدا و آزاده‌ها و جانبازان بالای 25 درصد همیشه در مراسم‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

امیر سرتیپ دوم «علی فرشاد» با بیان اینکه حدود 90 درصد رزمنده‌های جنگ سالم به خانه برگشتند، اما بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته این 90 درصد رزمنده همه جانباز دفاع مقدس هستند و آثار جنگ را به همراه دارند، خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمانی تحت عنوان سازمان پیشکسوتان زیر مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با هدف تجلیل از این پیشکسوتان که تاکنون مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس اساسنامه این سازمان فرماندهان عالی جنگ در مرکز و فرماندهان میانی توسط فرماندهان عالی نظامی مورد تجلیل قرار می‌گیرند و باقی رزمندگان که جمعیت قابل ملاحظه‌ای هستند مانند رزمندگان و کارکنان توپخانه یا رانندگان یا رزمندگان عادی در استان‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

فرشاد بیان داشت: همایش امروز نیز با همکاری استانداری خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همه ما بر این مهم باور داریم که همه رزمنده ها گرچه به درجه شهادت نرسیدند، ولی اجرشان کمتر از شهادت نیست زیرا ما با همت بالای همین رزمندگان توانستیم در این جنگ سخت به پیروزی برسیم و آنچه ما را پیروز کرد مبارزه رزمندگان صبور و با انگیزه بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز مصادف با سانحه سقوط هواپیمای فرماندهان بزرگ جنگ ما شامل شهید فکوری شهید جهان آرا و شهید نامجو در کهریزک در سال 60 است که یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را نیز گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار