به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس در بوشهر

به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت از 6 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در بوشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 29September 2019

رونمایی از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس در بوشهر

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر رونمایی شد.

در این مراسم «زهرا شاعری» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ادبیات جنگ یا ادبیات مقاومت آن دسته از آثاری است که با پرداختن به بیدادگری‌ها و ظلم مخاطب را دعوت به مبارزه و ایستادگی و دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری آنجا متعالی خواهد بود که برگرفته از مضامین آزادگی و ایستادگی باشد گفت: اگر سطح ادبی آثار حوزه دفاع مقدس به اندازه کافی بالا رود به سطحی بسیار غنی در عرصه ی جهانی و تاریخی دست خواهد یافت.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بوشهر با اشاره به اینکه به جرأت می توان گفت ادبیات دفاع مقدس شایسته این جایگاه است افزود: درون مایه‌های جدید ادبیات همچون شرح مشکلات جنگ زدگان مهاجر، نکوهش بی‌دردی و عافیت طلبی، تأمل در وجوه اخلاقی و عرفانی جنگ، شهدا و رزمندگان در کنار شجاعت و دلاوری‌های ایشان می‌تواند نوعی دگرگونی در محتوا و کیفیت آثار ادبیات پایداری به وجود بیاورد.

شاعری گفت: از سویی معرفی این آثار ادبی و برگزاری نشست‌های کتابخوان در راستای معرفی و تحلیل از نویسندگان این حوزه خود نقطه اوجی در فعالیت های ادبی دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب سه جلدی «منذران صادق»، «قهرمان روستای ما»، «عروج در شب» و «خاطرات ماندگار» کتاب‌های در حوزه دفاع مقدس هستند که امروز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها