سردار نوراللهی:

قدرت نظامی جمهوری اسلامی آمریکا را متحیر کرده است

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: قدرت نظامی جمهوری اسلامی در ساقط کردن پهپاد جاسوسی، آمریکا را متحیر و دیوانه کرد.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ - 29September 2019

دفاع مقدس عامل اصلی عزت ما است /  باید زوایای زندگی ما مزین به نام شهدا شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «الله‌نور نوراللهی» از فرماندهان دفاع مقدس امروز در همایش نکوداشت پیشکسوت و فرماندهان شهید (میقات سابقون) که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، تعداد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را 230 هزا شهید اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد بیش از 10 هزار شهید متعلق به مازندران قهرمان‌پرور است.

فرمانده عالی دفاع مقدس تعداد جانبازان کشور را 650 هزار برشمرد و افزود: از این مجاهدت، سهمیه جانبازان مازندرانی بالغ بر 33 هزار و 700 نفر است.

نوراللهی ادامه داد: همچنین از مجموع 42 هزار آزاده، 23800 آزاده مازندرانی هستند.

این فرمانده دفاع مقدس پیشکسوتان دفاع مقدس را علمداران میدان وفا در طلایی‌ترین نقطه تاریخ دانست و گفت: این بزرگان قدرت بازدارندگی امروز در برابر اجانب و قلدران عصر 21 هستند.

نوراللهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فکوری، نامجو، فلاحی، کلاهدوز و جهان‌آرا، گفت: مردان و زنان فداکار در عرصه‌های جهاد، غیرت و مردانگی را به خوبی معنا کردند.

فرمانده عالی دفاع مقدس با بیان اینکه تکلیف امروز ما نکوداشت، پاسداشت و تقدیر بوده که قابل تحسین است، بر عمل به تکلیف تأکید کرد.

وی عنوان کرد: امروز فرزندان امام و پیرو رهبری عرصه را بر دشمنان تنگ کردند و کاخ سفید و پنتاگون را به زانو درآوردند.

نوراللهی ادامه داد: آنچه که آمریکا را متحیر و دیوانه کرد قدرت نظامی رزمندگان در از بین بردن پهپاد و به زمین نشاندن هواپیمای پیشرفته جنگی بود.

فرمانده عالی دفاع مقدس ساقط کردن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی دشمن را نشان‌دهنده نمایش قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: ترامپ در مدت سه سال سه وزیر جنگ خود را تغییر داد.

نوراللهی ادامه داد: هر وقت مسیر را به گونه‌ای ترسم می‌کنند که دشمن در نقطه برتری قرار می‌گیرد فرزندان رهبری تحت زعامت ولی‌فقیه کاری می‌کنند دوباره قاعده و محاسبه بهم می‌ریزد.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: در سال 94، ده تن از تفتگداران دریایی آمریکا کمی از آب آزاد فاصله گرفتند آنها را دستگیر کردند که دشمنان از آن به عنوان تلخ‌ترین خاطره یاد می‌کنند و پس از آن گستاخی انگلیسی‌ها را دیدیم کشتی ایرانی را در جبل‌الطارق گرفتند.

فرمانده عالی دفاع مقدس از قدرت رزمندگان در دفاع مقدس و عملیات‌های کربلای چهار و پنج، سخن گفت و تصریح کرد: 16 لشکر در کربلای 5 ورود پیدا کردند، به فرمان امام (ره) رزمندگان ما در این عملیات حضور پیدا کردند و امروز باید شلمچه‌های دیگر را خلق کنیم.

نوراللهی با بیان اینکه دفاع مقدس عامل اصلی عزت ملت ما بود، هست و خواهد بود، به نقش جهادگران؛ سنگرسازان بی‌سنگر اشاره کرد و گفت: 162 عملیات در دفاع مقدس انجام شد که 19 عملیات بزرگ،19 عملیات متوسط و 124 عملیات کوچک انجام شد.

فرمانده عالی دفاع مقدس افزود: 31 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت و دشمنان در این 31 سال شرایط را سخت کردند، به ملت فشار آوردند ته دل خیلی‌ها را خالی کردند اما منطق مجاهدانه موازنه قدرت را برگرداند.

این یادگار دفاع مقدس به ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: 31 سال از پایان جنگ گذشت و امروز 3 هزار شهید گمشده داریم.

نوراللهی بیان کرد: اگر رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل با قدرت سخن می‌گوید چون کشور ما به اقتدار کامل رسیده است و بدانیم تا زمانی که روحیه انقلابی و ایثار وجود دارد دشمن نمی‌تواند غلطی بکند اما خدای نکرده اگر میدان را خالی کنیم دشمن ورود پیدا می‌کند.

این یادگار دفاع مقدس به حذف نام شهدا اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز به بهانه اختصار و صرفه‌جویی نام شهدا را از کوچه و خیابان حذف می‌کنند و جای تاسف دارد، باید بدانیم نام شهدا افتخار ماست و باید زوایای زندگی ما مزین به نام شهدا باشد.

نوراللهی افزود: امام علی(ع) فرمودند از جهاد، اسلام، ایثار و فداکاری فاصله نگیرید وگرنه خداوند لباس خفت و خواری می‌پوشاند در نتیجه باید با جهاد و مردانگی در عرصه‌های مختلف قدرت‌مان را به نمایش بگذاریم.

فرمانده عالی دفاع مقدس متذکر شد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند سست نشوید، ضعف نشان ندهید و تسلیم نشوید و اینها از آموزه‌های قرآن است که اگر بر اساس آن عمل کنیم، صبح پیروزی نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار