رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

ایران قدرت «ضربه متقابل» را در دفاع از کشور دارد

حجت‌الاسلام «علی سعیدی» قدرت ضربه متقابل را مرحله‌ تکامل یافته از قدرت بازدارندگی دانست و گفت: ضربه متقابل مهمترین قدرتی است که جلوی تهاجم دشمنان به یک کشور را می‌گیرد و همین قدرت، زمینه‌ای فراهم کرده که دشمن جرات کوچکترین تحرکی علیه ایران را نداشته باشد.
کد خبر: ۳۶۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ - 29September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از روحانیون رزمنده یزد قدرت را در صحنه بین الملی چهار بخش دانست و اظهار داشت: بخش اول قدرت وابستگی است که در پیمان‌های ترکمن‌چای و گلستان اوج وابستگی ایران است و خسارت‌های بسیاری را شامل حال کشورمان کرده است.

وی افزود: نوع دوم قدرت دفاعی است؛ یعنی با عبور از مرحله وابستگی به جایی می رسیم که می توانیم دفاع کنیم که ایران اسلام  در زمان جنگ تحمیل با 94 ماه دفاع در برابر بسیاری از کشورهای جهان این مرحله را نیز گذراند.

حجت‌الاسلام سعیدی نوع سوم قدرت در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای را پس از وابستگی و دفاع، قدرت بازدارندگی دانست و عنوان کرد: این قدرت سبب می‌شود که کشورهای مختلف از این قدرت ترس داشته باشند و جرات تهاجم و تجاوز پیدا نکنند؛ امروز ایران از مرحله دوم قدرت هم خارج شده و قدرت بازدارندگی را در بالاترین حد ممکن دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نوع چهارم قدرت را، قدرت ضربه متقابل دانست که مرحله‌ای تکامل یافته از قدرت بازدارندگی است و یادآور شد: این به معنای آن است که اگر مهاجمان ضربه‌ای زدند کشور بتواند ضربه متقابل بزند که امروز ایران به این مرحله هم به صورت کامل دست پیدا کرده است.

وی ماجرای توقیف کشتی انگلیسی را از این دست قدرت قلمداد کرد و افزود: این اقتدار در حالی است که پیش از انقلاب شاهان پهلوی حتی اختیار کوچک‌ترین تصمیم‌گیری‌ها را نداشتند و حتی سفیر انگلستان به شاه ایران دستور می‌داد که چه شبکه رادیویی گوش کند و چه شبکه‌ای را گوش نکند.

سعیدی تاکید کرد: سطح چهارم قدرت مهمترین قدرتی است که جلوی تهاجم دشمنان به یک کشور را می‌گیرد و همین قدرت و نمونه‌هایی که تاکنون دشمنان از ایران دیدند، زمینه‌ای فراهم کرده که دشمن جرات کوچکترین تحرکی علیه ایران را نداشته باشد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز آمریکا چهار چالش اصلی دارد که اولین آنها چالش نظامی با روسیه است و چالش بعدی آنها چالش اقتصادی آمریکا با چین، سومین چالش آنها هم چالش فکری، اعتقادی و ایدئولوژی است که محور اصلی این چالش آمریکا با ایران اسلامی است و امروز خود آمریکایی‌ها معترف هستند مهم‌ترین خطری که تمدن آمریکا را تهدید می‌کند، همین چالش با محوریت ایران است.

وی ادامه داد: ترامپ می‌گوید عوامل اقتدار ایران چهار مورد است که اگر این عوامل را از ایران بگیریم دیگر هیچ مشکلی برای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان وجود ندارد.

سعیدی ‌انسجام ملی به معنای حرکت یک ملت بر محور یک رهبر دینی را نخستین عامل اقتدار ایران از نظر ترامپ دانست و یادآور شد: این انسجامی که امروز در ایران وجود دارد را در کمتر کشوری می‌توان دید.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: دومین عامل اقتدار ایران از نگاه ترامپ قدرت انرژی به معنای ترکیب نفت و گاز و سومین آن قدرت منطقه‌ای و همچنین چهارمین این عوامل قدرت دفاعی و موشکی ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار