استاندار لرستان:

حس اعتماد و همدلی ملت نسبت به یکدیگر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود

«سید موسی خادمی» گفت: حس اعتماد و همدلی ملت نسبت به یکدیگر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود که همین رزمندگان دفاع مقدس عامل آن بودند و امروزه خیلی‌ها قصد از بین بردن حس همدلی و اعتماد در بین ملت ایران را دارند.
کد خبر: ۳۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ - 29September 2019

حس اعتماد و همدلی ملت نسبت به یکدیگر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان که در سالن جلسات سازمان جهاد  کشاورزی برگزار شد با طرح این سئوال که ما چرا این چنین جلساتی را نیاز داریم؟ اظهار داشت: استفاده از دانش نظامی پیشکسوتان، استفاده از تجارب ساختارهای که  رزمندگان آن روزها داشتند، استفاده از تجارب آنها در زمینه جذب کمک‌های مردمی، نشان دادن به جوانان که چه کسانی برای ملت دفاع کردند از مهمترین پیام‌های اینگونه جلسات است.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند که روزی ما یک سرمایه بزرگ اجتماعی در ایران داشتیم؛ آن روزها این مفهوم در ادبیات سیاسی وجود نداشت که مهمترین عامل توسعه سرمایه اجتماعی سنجش شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر جا که سرمایه اجتماعی افزایش یابد توسعه در فکرها و ذهن‌ها شکل می‌گیرد گفت: در دوران دفاع مقدس سرمایه اجتماعی از مهمترین عوامل پیروزی بود؛ حال باید از خود بپرسیم آیا این سرمایه اجتماعی حفظ شد، کاهش یافت یا افزایش داشت؟ اگر کاهش داشته چرا و چگونه آن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تا حدودی می‌شود گفت ما آن سرمایه بزرگ اجتماعی را که آن زمان داشتیم الان نداریم یادآور شد: مهمترین عناصر در سرمایه اجتماعی، اعتماد، دوست داشتن همدیگر و همدلی است.

خادمی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس، اضافه کرد: شما مصداق بارز سابقون  هستید که از همدیگر سبقت می‌گرفتید و  رزمندگان هر جا که سبقت می گرفتند دل شان با پشت سری‌ها بود و همه ملت با هم بودند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: 10 یا 15 درصد از ملت ایران مستقیم در جنگ حضور داشتند ولی بقیه افراد جامعه حس جدایی از آنها را نداشتند؛ هنر امام خمینی (ره) این بود که  همه اقشار و گروه‌ها را در کنار هم نگه اشت.

وی  افزود: حس اعتماد و همدلی ملت نسبت به یکدیگر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود که همین رزمندگان دفاع مقدس عامل آن بودند و امروزه خیلی‌ها  قصد از بین بردن حس همدلی و اعتماد در بین ملت ایران را دارند.

خادمی خطاب به پیسکسوتان دفاع مقدس عنوان کرد: برای بهتر شدن اوضاع کشور باید شما بیایید در میدان و حس مهربانی کردن و  همدلی  را به  مردم تزریق کنید.

استاندار لرستان با بیان اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی با ایران ترس دارد و وارد جنگ فرهنگی و اقتصادی شده است گفت:  باید امید و اعتماد در جامعه افزایش یابد اگر جامعه ناامید شد دیگر پایان کارش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها