یحیی سریع:

«نصر من الله» بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می‌شود/ بیش از 500 متجاوز سعودی به هلاکت رسیدند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی اعلام کرد که عملیات «نصر من الله» در نجران بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی به یمن محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 29September 2019

«نصر من الله» بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی تأکید کرد: عملیات «نصر من الله» در نجران بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی به یمن محسوب می‌شود. این عملیات در ۲۵ آگوست (۲۴ مرداد) آغاز شد.

وی گفت: این عملیات پس رصد دقیق چند ماهه و عملیات اطلاعاتی طولانی انجام شد و طی آن نیروهای دشمن به کمین های ارتش یمن کشانده شدند. در این عملیات، نیروهای دشمن سعودی و همچنین افراد فریب خورده توسط آن به دام نیروهای یمنی افتادند.

سریع اظهار داشت: در این عملیات واحدها و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن با مأموریت‌های متعدد مشارکت داشتند. در این حملات مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: یگان‌های نظامی یمن این عملیات بزرگ را با آتش گشودن به روی مواضع متجاوزان سعودی کلید زدند.

سریع اظهار داشت: یگان موشکی ارتش یمن در طول عملیات نصر من الله در نجران ۹ عملیات انجام داد.

وی همچنین اظهار داشت: یگان پهپادی بیش از ۲۰ عملیات انجام داده که هدف یکی از آنها هدف نظامی حساسی در ریاض بوده است. مساحت جغرافیایی آزادشده در طول این عملیات به ۳۵۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

سریع در ادامه افزود: یگان مهندسی ادوات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز نقش مؤثری در این عملیات داشت و در جریان آن موفق شد بیش از ۱۰ خودروی نظامی و زرهی دشمن سعودی را شناسایی و منهدم سازد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: طبق اطلاعات ما مجموع خسارت های وارد شده به متجاوزان در مجموع از ۵۰۰ کشته و زخمی نیز فراتر می رود. بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیروهای دشمن سعودی تنها در مرحله اول عملیات به اسارات نیروهای یمنی درآمدند. در این عملیات اعضای تیپ «الفتح» در نجران به طور کامل تسلیم ارتش یمن شدند.

یحیی سریع در ادامه تأکید کرد: از مجموع آمار مذکور، ۲۰۰ نفر از مزدوران سعودی توسط جنگنده های رژیم سعودی و در حین فرار یا تسلیمشان، هدف قرار گرفته و کشته شدند. این حادثه یک کشتار دسته جمعی محسوب می شود که توسط جنگنده های متجاوز سعودی علیه مزدوران این رژیم، انجام شد.

وی درباره چگونگی تسلیم ده ها نفر از مزدوران سعودی تأکید کرد: بسیاری از مزدوران سعودی به صورت داوطلبانه و به دنبال محاصره همه جانبه توسط نیروهای یمنی، سلاح هایشان را روی زمین گذاشته و خود را تسلیم کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار