سردار دهقان:

ملت ایران هیچگاه اجازه تجاوز دشمن به حریم مرزی را نخواهد داد

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران ملتی آرمانخواه است، گفت: ملت ایران هیچگاه اجازه نخواهد داد که دشمن به حریم مرزی آن تجاوز کند.
کد خبر: ۳۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 29September 2019

ملت ایران هیچ‌گاه اجازه تجاوز دشمن به حریم مرزی را نخواهد دادبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح امروز در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس بابل با بیان اینکه ملت ایران ملتی آرمانخواه است، اظهار داشت: ملت ایران هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که دشمن به حریم مرزی آن تجاوز کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: شهدایی چون سردار سجودی که امروز از سردیس آن رونمایی شد اسطوره دوران دفاع مقدس است که هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرده شوند.

دهقان ادامه داد: پایه و اساس حاکمیت در جامعه امروزی کرامت انسانی است، چیزی که در ادبیات غرب جایگاهی برای آن وجود ندارد و ملت غرب برای آن حق حیاتی قائل نیست و این با اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ما متفاوت است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوره دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اظهار اینکه حضور مردم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان در دوران دفاع مقدس تعیین کننده بوده‌ است، گفت: دشمن به دنبال آن است که با گرفتن چنین ظرفیت‌هایی، حصرهای مختلف را براین کشور تحمیل کند تا بتواند ذلت را بر این ملت حکمفرما کند و دیگران در راه استقلال و آزادی گام برندارند.

دهقان افزود: دشمن باید بداند که ما در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می‌دهیم و ملت ایران زیر بار هرذلتی نخواهد رفت و در مقابل زورگویان که به ظاهر دارای قدرت مادی هستند تسلیم نخواهد شد و ملت ایران حتی به دلسوزی دشمن هم نیاز ندارد و از حق خود عدول نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد به ملت ایران القا کند که مسیر شما رفاه و آسایش به دنبال ندارد و برای دستیابی به امکانات و رفاه و آسایش باید تمکین کنید، دشمن می‌خواهد به ملت ایران بگوید که دوره انقلابی بودن تمام شده و دوره جدید دوره عرفی بودن است و می‌خواهند ملت ایران بپذیرد که جایی برای ایدئولوژی مذهبی در دنیای امروز وجود ندارد و نسخه غلط خویش را برای این ملت الگوسازی کند.

وی ادامه داد: دشمن درصدد آن است که برای ملت ایران تبیین کند که استقلال هزینه‌های گزافی به دنبال خواهد داشت و دشمنان به دنبال حذف شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دهقان تصریح کرد: در جامعه امروزی ما نیاز به احیای فرهنگ شهادت، ایثار و روحیه شهادت طلبی داریم و آن چیزی که رمز موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس بوده اکنون احساس می شود و باید ترویج یابد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس نباید اجازه کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس را بدهند، گفت: امروز اگر این مسئولیت ایجاد شده را امانت تلقی کنیم زیر بار بداخلاقی‌های صورت گرفته نخواهیم رفت و با تمام جراحت‌های ایجاد شده بر اذهان عمومی جامعه و تمام بداخلاقی‌هایی که به عنوان ارزش شناخته شده شانه خالی نخواهیم کرد و دشمن بداند مردانه، استوارتر و با بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار