نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان:

پیشکسوتان دفاع مقدس باید پیام مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» گفت: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مقربان درگاه الهی هستند و امروز باید پیام مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند.
کد خبر: ۳۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 29September 2019

پیشکسوتان دفاع مقدس باید پیام مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس امانت الهی است و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت امانتدار این دوران هستند.

وی با تاکید به اینکه دفاع مقدس امانتی است که امانتی سنگین‌تر از آن وجود ندارد، افزود: حفظ این امانت بزرگ در درجه اول برعهده پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است زیرا پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سزاوار این امانت هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان عنوان کرد: شما پیشکسوتان جهاد و شهادت امروز باید این امانت را به اهلش که همان نسل جوان هستند برسانید چون شور، شجاعت و شهامت این نسل کمتر از شجاعت نسل اول انقلاب و دوران دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث گران‌بهاء و تاریخی برای ملت ایران است، بیان کرد: به طور حتم پیشکسوتان جهاد و شهادت پاسداران این میراث معنوی دوران فاع مقدس هستند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: ما امروز میراثی در اختیار داریم که بیش از 30 سال است که الگو و سرمشق بودن آن ثابت شده است، تجربه دفاع مقدس برای ما تجربه‌ای با ارزشی است.

این مسئول با تاکید به اینکه امروز این میراث معنوی برای ما نصرت، اقتدار و عزت الهی را به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: همه ما وظیفه حراست و مواظبت از ارزش‌های دوران دفاع مقدس را برعهده داریم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان اینکه براساس آموزه‌های دینی میزان تقرب افراد به خداوند متعال متفاوت است، خاطرنشان کرد: انسان اشرف مخلوقات است و تفاوت‌های ذاتی همانند عقل، قدرت اراده و اختیار، تفکر، خردورزی و... با سایر موجودات دارد اما علاوه بر تفاوت‌های ذاتی انسان دارای یک‌سری ملاک‌های اکتسابی مانند ایمان و تقوا نیز است.

وی با اشاره به اینکه اخلاص سبب قرب الهی است، گفت: عمل صالح موجب قرب الهی است، کار خیر انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

میرعمادی با تاکید به اینکه آنچه از همه درجه‌اش نزد خداوند بیشتر است جهاد و شهادت است، بیان داشت: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مقربان درگاه الهی هستند و امروز باید پیام مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند.

وی افزود: خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان جهاد و شهادت به جوانان منتقل شود زیرا دوران دفاع مقدس تجربه عظیمی برای ملت ایران است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت عنوان کرد: افتخار شما این است که آرم و درجه فرهنگ جهاد و شهادت را در اختیار دارید و دارای جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال هستید پس باید به این مقام افتخار کنید. به طور حتم داشتن این مقام مسئولیت‌آور است، مسئولیت شما حفظ امانت الهی و پاسداری از میراث دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار