مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

پیشکسوتان دفاع مقدس حقایق دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: از شما پیشکسوتان دفاع مقدس می‌خواهم خاطرات خود را بیان کنید و ما در مجموعه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان این خاطرات را به کتاب تبدیل کنیم تا آن خاطرات ارزشمند برای نسل‌های آینده بماند.
کد خبر: ۳۶۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 29September 2019

پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان خاطرات ارزشمند خود، حقایق آن دوران را به نسل‌های آینده منتقل کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در این همایش اظهار داشت: امروز هفتم مهر به نام پیشکسوتان دفاع مقدس نامگذاری شده و در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس برگزار شد.

وی با اشاره به دانشنامه دفاع مقدس گفت: یکی از محوری‌ترین اقداماتی که ما در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود، تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که این دانشنامه بیانگر نقش خراسان شمالی در دفاع مقدس است.

امیری خاطرنشان کرد: در این دانشنامه در سه محور به نقش استان در دوران دفاع مقدس می‌پردازیم که این سه محور شامل جغرافیا، فرهنگی و شخصیتی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به تبیین دانشنامه دفاع مقدس پرداخت و گفت: خراسان شمالی جزو 14 امین استانی است که مداخل ارائه شده‌اش از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مورد تصویب رسیده سپس این مداخل به مقاله تبدیل می شود.

وی با اعلام اینکه در خراسان شمالی حدود 300 کتاب به چاپ رسیده است، گفت: از این تعداد 98 عنوان کتاب از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

امیری خطاب به پیشکسوتان استان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: هر‌گونه سندی که از دوران دفاع مقدس دارید برای حفظ و نگهداری آن به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی مراجعه کنید تا همکاران ما در این مجموعه مدارک و اسناد شما را اسکن کنند و سپس مدارک را تحویل شما می دهیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم آن ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی جوانان در دوران دفاع مقدس را که حماسه آفریدند به نسل‌های آینده منتقل کنیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم قطعا کوتاهی کردیم و از شما پیشکسوتان می خواهم خاطرات خود را بیان کنند و با اداره کل حفظ آثار دفاع  مقدس استان همکاری کنند و ما این خاطرات را به کتاب تبدیل کنیم تا این کتاب ها و آن خاطرات ارزشمند برای نسل های آینده بماند.

در پایان همایش از مدخل‌نامه دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی رونمایی و از تعدادی رزمنده دوران دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار